וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פריז נהפכה לאזור מלחמה עקב המחאה נגד חוק הפרישה

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 12:46

מאות בני אדם נעצרו בצרפת מאז יום שני בהפגנות נגד חוק הפרישה שיזם הנשיא מקרון, שיעלה את גיל היציאה לפנסיה מ-62 ל-64. בסרטונים שהופצו ברשתות חברתיות נראית פריז כמו שדה קרב אפוף עשן וערמות אשפה עולות באש ברחובות. השוטרים מתועדים מכים את המפגינים ללא רחם

בווידאו: הפגנות סוערות בפריז במחאה על חוק הפרישה/רויטרס

מאות בני אדם נעצרו ברחבי צרפת מאז יום שני, עם פרוץ הפגנות מחודשות בעקבות כישלון האופוזיציה לגרום לפיזור הממשלה באמצעות הצבעות אי אמון. רק ביום שני בלילה נעצרו 234 אנשים במהלך עימותים בין המשטרה למפגינים.

בשידורי הטלוויזיה נראו השוטרים יורים גז מדמיע ומסתערים על המפגינים בכמה ערים, בשילוב שוטרים מיוחדים שנעים על גבי אופנועים שהיכו מוחים שעמדו בדרכם. בסרטונים שהופצו ברשתות חברתיות נראית פריז אמש כמו אזור מלחמה, עם אזורים שלמים אפופים עשן וערמות אשפה עולות באש בכבישים.

פריז עולה בלהבות

GettyImages

אזרחי צרפת מפגינים נגד חוק שנוי במחלוקת של הנשיא עמנואל מקרון, שמעלה את גיל הפרישה במדינה מ-62 ל-64. החוק עבר בשבוע שעבר בסנאט השמרני, אך בצעד חריג החליט מקרון לא להעמיד אותו להצבעה גם באספה הלאומית (הבית התחתון של הפרלמנט), באמצעות שימשו בסעיף בחוקה שמאפשר לו לעשות זאת. עם זאת, ההחלטה התקבלה בזעם מצד הפרלמנט והציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully