וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הפרישה בצרפת: הנשיא מקרון מתכונן לפנות לעם

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 11:36

נשיא צרפת צפוי מחר להציג את התוכניות שלו, לאחר שממשלתו שרדה שתי הצבעות אי אמון אמש באספה הלאומית על רקע רפורמת הפנסיה השנויה במחלוקת. יותר ממאתיים אנשים נעצרו ברחבי צרפת אתמול בהפגנות נגד הרפורמה

נשיא צרפת עמנואל מקרון צפוי מחר (רביעי) להציג את התוכניות שלו, לאחר שממשלתו שרדה שתי הצבעות אי אמון אמש (שני) באספה הלאומית על רקע רפורמת הפנסיה השנויה במחלוקת, כך אמר דובר של הממשלה. יותר ממאתיים אנשים נעצרו ברחבי צרפת אתמול בערב, דיווחה המשטרה, לאחר שהפגנות ספונטניות פרצו עם פרסום החדשות לגבי ההצבעה בפרלמנט.

אם הצבעת האי אמון היתה מתקבלת, ממשלת מקרון היתה מתפזרת והחקיקה, שלפיה גיל הפרישה יעלה מ-62 ל-64 בצרפת, היתה מבוטלת. "ראש הממשלה אליזבת בורן היתה נתונה לחסדי הפרלמנט, והתוצאה אמש בהצבעה היא סוג של נחמה בשבילה מצד הפרלמנט", אמר דובר הממשלה אוליבר וראן לרדיו RTL. "היא היחידה שיש לה כעת את הכוח להוציא לפועל את הפרויקט הממשלתי".

על פי סקרים, רוב אזרחי צרפת מתנגדים לרפורמה ולהחלטה יוצאת הדופן של הממשלה בשבוע שעבר להשתמש בסעיף מיוחד בחוקה שמאשר לה להעביר חוק בלי לערוך הצבעה קודמת באספה הלאומית, היא הבית התחתון של הפרלמנט בצרפת. בסוף השבוע נערכו הפגנות ברחבי המדינה והאופוזיציה הבטיחה כי תגרום לממשלה לשנות את דעתה, ואיגודי העובדים פתחו בשביתות בנרחבות.

האספה הלאומית בפריז מצביעה על הצעת אי אמון נגד ממשלת מקרון. רויטרס
האספה הלאומית בפריז מצביעה על הצעת אי אמון נגד ממשלת מקרון/רויטרס
האספה הלאומית בפריז מצביעה על הצעת אי אמון נגד ממשלת מקרון. רויטרס
האספה הלאומית בפריז מצביעה על הצעת אי אמון נגד ממשלת מקרון/רויטרס
בווידאו: הפגנות סוערות בפריז במחאה על חוק הפרישה/רויטרס

במסגרת השביתות בתחנות דלק ובתי זיקוק בדרום מזרח צרפת, נוצר מחסור בדלק, וגם התחבורה סובלת משיבושים. בכמה שדרות יוקרתיות במרכז פריז, לוחמי אש נאלצו לפנות שקי זבל שעלו באש, שהיו זרוקים ברחובות במשך ימים בשל שביתת אוספי האשפה. המשטרה ירתה גז מדמיע ושוטרים על אופנועים אף היכו מפגינים.

ההצבעה על הצעות האי אמון אתמול היתה צמודה מהצפוי: 278 חברי פרלמנט תמכו בה - תשעה קולות פחות מהנדרש כדי שההצעה תתקבל. כעת כל העיניים נשואות לנשיא שצפוי להתראיין בערוצי TF1 ו- France 2 TV מחר. היום צפוי מקרון להיפגש עם ראש הממשלה, ראשי שני בתי הפרלמנט ומחוקקים מהמחנה הפוליטי שלו, בניסיון לפתור את המשבר.

"הממשלה גמורה", אמר פביאן רוסל, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית. "לאור הכאוס שנוצר בשל הגישה שלה, התשובה היא דמוקרטיה סוציאלית", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully