וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההפגנות בצרפת: הסנאט אישר את הרפורמה של מקרון

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 15:15

הסנאטורים אישרו את הרפורמה, שתעלה את גיל הפרישה מ-62 ל-64, ברוב של 195 מול 112, וקירבו בכך את חבילת החוקים שלב אחד קדימה לקראת הפיכתה לחוק. ועדה תגבש טיוטה סופית שתוגש לסנאט ולאסיפה הלאומית להצבעה סופית

הסנאט בצרפת הצביע בעד אישור הרפורמה של הנשיא עמנואל מקרון להעלאת גיל הפרישה במדינה מ-62 ל-64. האישור התקבל שעות ספורות לאחר שמפגינים מילאו את הרחובות במחאה נגד הרפורמה.

הסנאטורים אישרו את הרפורמה ברוב של 195 מול 112, וקירבו בכך את חבילת החוקים שלב אחד קדימה לקראת הפיכתה לחוק. ועדה תגבש טיוטה סופית שתוגש לסנאט ולאסיפה הלאומית להצבעה סופית.

"צעד חשוב ננקט הערב עם הצבעה נרחבת בסנאט על הנוסח של רפורמת הפנסיה", אמרה ראש הממשלה אליזבת בורן לאחר ההצבעה. לדבריה, לממשלה יש את הרוב בפרלמנט לחוקק את הרפורמה. אם הממשלה של מקרון לא תצליח לגרוף את הרוב הנדרש, בורן יכולה ליישם כלי חוקתי שנוי במחלוקת שידוע בשם סעיף 49/3, שיאשר את החקיקה ללא הצבעה.

השוטר רץ לעבר הצעיר ומכה בו באלה, פריז. טוויטר, צילום מסך
מחאה נגד העלאת גיל הפרישה בצרפת/צילום מסך, טוויטר
הפגנות אלימות בפריז במחאה על הפיגוע בקהילה הכורדית, 24 בדצמבר 2022. Kiran Ridley, GettyImages
מחאה נגד העלאת גיל הפרישה בצרפת/GettyImages, Kiran Ridley
מפגינים מתעמתים עם המשטרה בפריז לאחר הירי בעיר, 23 בדצמבר 2022. רויטרס
מחאה נגד העלאת גיל הפרישה בצרפת/רויטרס

איגודי העובדים בצרפת שמתנגדים בחריפות לרפורמה, קיוו בשבת כי מקרון ייכנע להם, אך ההפגנות היו קטנות מהצפוי. בערב גברה המתיחות, ומשטרת פריז הודיעה כי עצרה 32 אנשים לאחר שמפגינים זרקו חפצים על שוטרים, שרפו פחי אשפה ושברו חלונות ראווה.

משרד הפנים עדכן כי 368 אלף אנשים הגיעו להפגנות ברחבי המדינה - לעומת הערכה של 800 אלף- מיליון אנשים שהמשטרה חשבה שיגיעו. בפריז 48 אלף אנשים השתתפו בעצרות, לעומת תחזית של מאה אלף. האיגודים השובתם הם בעיקר במגזרי הרכבות, התעופה, תחנות הדלק, הגז הטבעי ואיסוף אשפה.

רחובות פריז התמלאו באשפה בשל השביתה וחברות תעופה ביטלו כ-20% מהטיסות בשדות תעופה צרפתיים.

סקר דעת קהל שערך ערוץ הטלוויזיה BFMTV בשבת מצא כי 63% מהצרפתים תומכים בהפגנות נגד הרפורמה, ו-54% בעד שביתות. עם זאת, 78% סבורים כי מקרון יעבור בסופו של דבר את החקיקה. גיל הפרישה בצרפת הוא הנמוך מכל מדינות האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully