וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ממשלתו של מקרון בסכנה לאחר העברת חוק הפרישה

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 11:21

נשיא צרפת העביר את החוק השנוי במחלוקת להעלאת גל הפרישה במדינה מ-62 ל-64 ללא הצבעה בפרלמנט - דרך חוקית אך "אנטי דמוקרטית", לדברי המתנגדים. כעת הוא צפוי להתמודד עם הצעת אי אמון

נשיא צרפת עמנואל מקרון העביר אתמול (חמישי) את החוק השנוי במחלוקת להעלאת גל הפרישה במדינה מ-62 ל-64 ללא הצבעה בפרלמנט - החלטה שצפויה להגביר את זעם המתנגדים.

לאחר שלוש פגישות אתמול עם מקרון, ראש הממשלה אליזבת בורן, הודיעה לאספה הלאומית (הבית התחתון) לגבי ההחלטה. בורן נתקלה בקריאות בוז ושירת "לה מרסייז". "איננו יכולים להמר על עתיד הפנסיות שלנו", היא אמרה למחוקקים. "הרפורמה הכרחית".

ביישום גיל הפרישה החדש, 64, בלי הצבעה בפרלמנט, מקרון מסתכן בכך שהתפישה שלו בקרב הציבור כמתנשא ומרוחק מהעם תתחזק.

הסנאט הצרפתי אישר את החוק אתמול בבוקר, אך הכאוס בבית התחתון קרה משום שמפלגת הרנסאנס של מקרון אינה מחזיקה ברוב בפרלמנט., בנוסף, הרפובליקנים מהימין-מרכז, שתמכו בעבר בהעלאת גיל הפרישה ל-65, לא מיהרו לתמוך במקרון בשל המחאה הרחבה נגד החוק.

אשפה ברחובות פריז בשל השביתות. רויטרס
שביתה של אוספי האשפה בפריז/רויטרס
הפגנות בפריז במחאה על הרפורמה להעלאת גיל הפנסיה. אתר רשמי, צילום מסך
הפגנות בפריז נגד החוק/צילום מסך, אתר רשמי
הפגנות אלימות בפריז במחאה על הפיגוע בקהילה הכורדית, 24 בדצמבר 2022. Kiran Ridley, GettyImages
הפגנות בפריז נגד החוק/GettyImages, Kiran Ridley

ההחלטה להימנע מהצבעה באספה הלאומית, שנתפשת בעיני מתנגדיו הפוליטיים של הנשיא כהחלטה אנטי-דמוקרטית גם אם חוקית, התקבלה לאחר חודשיים של הפגנות נרחבות ושביתות שחשפו את הפער בין מקרון למיליוני צרפתים שרואים בשינויים שלו איום על דרך חייהם.

ממשלת צרפת השתמשה בכל החקיקתי הידוע כ -49.3 על שם סעיף בחוקה, שמאפשר העברת חוקים מסוימים ללא הצבעה. למחוקקים המתנגדים יש כעת 24 שעות להגיש הצעת אי אמון. אם הצעת אי האמון תידחה, החוק ייהפך לחוק מדינה. אם הצעת האי אמון תעבור, ראש הממשלה והקבינט של מקרון יצטרכו להתפטר, והחוק יידחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully