וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי העובדים בצרפת מאיימים בהשבתת המדינה, אם גיל הפרישה יעלה

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 15:00

גיל הפרישה כיום במדינה הוא 62 - הנמוך ביותר באירופה. רפורמה במערכת הפנסיות הצרפתית היתה אחת ההבטחות המרכזיות של הנשיא עמנואל מקרון כשנבחר לראשונה ב-2017

איגוד העובדים הקונפדרציה הכללית לעבודה (CGT) בצרפת קרא היום (חמישי) לשביתה במגזר בתי הזיקוק במחאה על התוכנית לעלות אל גיל הפרישה במדינה. הצרפתים יצטרכו לעבוד עוד שנתיים, עד גיל 64, בטרם יוכלו לפרוש ולקבל את מלוא תשלום הפנסיה שלהם, אם הרפורמה שעליה הודיעה ראש הממשלה אליזבת בורן, תאומץ על ידי הפרלמנט. גיל הפרישה בצרפת כיום - 62 - הוא הנמוך ביותר באירופה.

כל איגודי העובדים במדינה כבר הודיעו על יום של שביתה כלל-ארצית והפגנות ב-19 בינואר, וחברי האיגודים של הרכבת התחתית, המטרו, בפריז, אמרו כי יעשו "כל שביכולתם" כדי לעצור את הרפורמה. האיגודים הזהירו כי אחרי ה-19 בינואר יהיו עוד צעדים.

איגוד CGT, שבו חברים מאות אלפי עובדים צרפתים, קרא לעובדי הזיקוק במגזר הדלק לשבות ב-26 בינואר למשך יומיים וב-6 בפברואר למשך 72 שעות, ולאחר מכן תכלול השביתה גם עצירת כל הפעילות במתקני הזיקוק.

"יום אחד, ב-19 בינואר, לא יספיק כדי לגרום לממשלה לחזור בה מהרפורמה", אמר אריק סליני מאיגוד CGT בחברת האנרגיה טוטאל לערוץ הטלוויזיה BFM TV . "אם הסכסוך יימשך, יהיו השלכות על פעילות הזיקוק, עם עצירת הפעילות בשבועות הקרובים".

אליזבת בורן, ראש ממשלת צרפת, מודיעה על רפורמה להעלאת גיל הפרישה. רויטרס
ראש הממשלה בורן/רויטרס
הפגנות בצרפת. רויטרס
הפגנות בצרפת נגד העלאת גיל הפרישה/רויטרס
שמאל בצרפת. רויטרס
גוש השמאל מתנגד לרפורמה להעלאת גיל הפרישה/רויטרס

בסתיו האחרון, שביתה של בתי הזיקוק בטוטאל ובחברת אקסון בשל דרישות שכר של העובדים הובילה למחסור בבנזין במשך שבועות בכמה אזורים במדינה.

בורן קראה לאיגודים "לגלות אחריות" ולא לפגוע בכלכלה. "יש לכם זכות לשבות, יש לכם זכות להפגין, אך אני חושבת שחשוב גם לא להעניש את הכלכלה". היא אמרה גם: "אני מודעת לכך ששינוי מערכת הפנסיה שלנו מעלה שאלות וחששות בקרב העם הצרפתי", אמר בורן.

רפורמה במערכת הפנסיות הצרפתית היתה אחת ההבטחות המרכזיות של הנשיא עמנואל מקרון כשנבחר לראשונה ב-2017. הצעד צפוי לעורר התנגדות עזה מצד איגודי העובדים וגוש השמאל האופוזיציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully