וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: יצא לצלם את ההפגנות - ואיבד אשך

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 12:20

בתמונות וסרטונים מההפגנות שנערכו ברחבי צרפת ביום חמישי במחאה על רפורמה ממשלתית להעלאת גיל הפרישה, אפשר לראות שוטר מכה אדם שנמצא על הקרקע בין רגליו, ואז עוזב את המקום

בווידאו: צעיר איבד אשך לאחר ששוטר הכה אותו באלה במהלך הפגנה בפריז/טוויטר

רופאים נאלצו לקטוע אשך של צעיר שהוכה על ידי שוטר מחזיק אלה במפשעה במהלך ההפגנות בפריז בשבוע שעבר, כך אמר עורך דינו של הבחור.

בתמונות וסרטונים מההפגנות שנערכו ברחבי צרפת ביום חמישי במחאה על רפורמה ממשלתית להעלאת גיל הפרישה, אפשר לראות שוטר מכה אדם שנמצא על הקרקע, בין רגליו, ואז עוזב את המקום. אותו אדם החזיק מצלמה.

התקרית אירעה לאחר שצעדה שלווה שבה השתתפו עשרות אלפי בני אדם, נהפכה לאלימה. בסך הכל, כמיליון בני אדם יצאו להפגין ברחובות בערים הגדולות במדינה. בן ה-26, מהנדס במקצועו, אמר כי נדחף ונפל על הקרקע, ככל הנראה על ידי שוטר, בזמן שצילם עימות בין מפגינים למשטרה. שוטר אחר תקף אותו ולדבריו, הכה אותו באלה במפשעה.

השוטר רץ לעבר הצעיר ומכה בו באלה, פריז. טוויטר, צילום מסך
השוטר שהכה את הבחור בפריז/צילום מסך, טוויטר
הפגנות בפריז במחאה על הרפורמה להעלאת גיל הפנסיה. אתר רשמי, צילום מסך
הפגנות בצרפת/צילום מסך, אתר רשמי
הפגנות נגד רפורמת פנסיה בצרפת. רויטרס
הפגנות בצרפת/רויטרס
הפגנות נגד רפורמת הפנסיה בצרפת 19.01.23/רויטרס
הפגנות נגד רפורמת פנסיה בצרפת. רויטרס
הפגנות בצרפת/רויטרס

על פי עורכת הדין לוסי סימון, הלקוח שלה יגיש תלונה בגין "אלימות מכוונת שהובילה לפגיעה על ידי אדם בעל סמכות ציבורית". זאת היתה מכה כה קשה עד כי אשך אחד היה צריך להיקטע", היא אמרה והוסיפה כי הבחור עדיין מאושפז בבית חולים . "לא מדובר פה במקרה של הגנה עצמית מצד השוטר. התמונות הן ראיה לכך וגם העובדה שהלקוח שלי לא נעצר".

מפקד משטרת פריז לורן נונז הורה על חקירה לגבי נסיבות התקרית, על רקע זעם מתגבר בנוגע לאלימות המופרזת של המשטרה הצרפתית - סוגיה שלא נפתרת כבר עשורים. הפצוע אמר לעיתון "ליברסיון" כי הוא תובע כדי "שזה ייפסק. איני האדם הראשון שסבל מאלימות משטרתית".

משרד הפנים דיווח כי 80 אלף בני אדם צעדו בפריז ביום חמישי, כחלק מהמחאה הארצית נגד התוכנית של הנשיא עמנואל מקרון להעלות את גיל הפנסיה ל-64 מ-62 כיום. עם זאת, על פי האיגוד המקצועי CGT, 400 אלף אנשים הפגינו בבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully