וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמים ראשוניים בבחירות בצרפת: הנשיא מקרון ומועמדת הימין הקיצוני לה פן ממשיכים לסבב שני

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 21:58

הסבב הראשון בבחירות לנשיאות בצרפת הסתיים כשהקלפיות נסגרו בשעה שמונה בערב. על פי המדגמים, הנשיא עמנואל מקרון מוביל על יריבתו מהימין הקיצוני בפער קטן - כפי שצפו הסקרים. אחוז ההצבעה עמד על 65% - ירידה של 4.4% לעומת 2017

בווידאו: נפתח הסבב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת/צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון ומועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן יתמודדו בסיבוב בחירות שני לנשיאות המדינה שייערך ב-24 באפריל. זאת, לאור מדגמים ראשוניים של תוצאות הסבב הראשון בבחירות שהתקיימו הערב (ראשון) ולפיהם אף אחד מהמועמדים לא זכה ב-50% הנדרשים - כצפוי.

על פי מדגם של רשת RTBF הבלגית, מקרון מוביל על לה פן בפער קטן עם 29.7% לעומת 24.7%. לפי מדגם חברת הסקרים Ipsos, מקרון מוביל עם 28.1% לעומת לה פן עם 23.3%. מועמד השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון קיבל 20% והוא מדורג במקום השלישי.

מארין לה פן מצביעה בבחירות לנשיאות בצרפת, 10 באפריל 2022. REUTERS/Pascal Rossignol, רויטרס
לה פן, היום/רויטרס, REUTERS/Pascal Rossignol
נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לקלפי להצביע בבחירות לנשיאות בצרפת. Thibault Camus/Pool via REUTERS, רויטרס
מקרון, היום/רויטרס, Thibault Camus/Pool via REUTERS

כ-48 מיליון איש הגיעו היום לקלפיות. ההצבעה התחילה אתמול בשטחים של צרפת מעבר לים ובארצות הברית. 12 מועמדים, מהשמאל הקיצוני ועד הימין הקיצוני, התמודדו בסבב הראשון, כולל הנשיא מקרון שמתמודד לכהונה שנייה.

אחוז ההצבעה, גורם מפתח בבחירות שהושפע לרעה בשל הקורונה והמלחמה באוקראינה, עמד על 65% בשעה חמש בערב, שעון מקומי (שש בערב שעון ישראל) - ירידה של 4.4% לעומת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully