וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הפרישה בצרפת: ממשלת מקרון שרדה את הצבעת האי אמון, ההפגנות התחדשו

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 21:26

האופוזיציה הגישה שתי הצעות אי אמון במחאה על העברת חוק שמעלה את גיל הפנסיה מ-62 ל-64, ללא הצבעה באספה הלאומית. מסקר חדש של מכון הסקרים Ifop עולה, כי הפופולאריות הנשיא של מקרון נפלה במרץ לשפל שלא נרשם מאז תחילת 2019

בווידאו: הפגנות סוערות בפריז במחאה על חוק הפרישה/רויטרס

ממשלת צרפת שרדה היום (שני) שתי הצבעות אי אמון באספה הלאומית, על רקע התחזקות המחאות ברחבי המדינה נגד החוק השנוי במחלוקת, שהעביר הנשיא עמנואל מקרון להעלאת גיל הפרישה במדינה מ-62 ל-64.

פוליטיקאים מהאופוזיציה, מהימין הקיצוני ומהשמאל, הגישו שתי הצעות אי אמון במחאה על העברת חוק הפרישה ללא הצבעה קודמת באספה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט. מקרון החליט בשבוע שעבר שהממשלה תשתמש בסעיף 49.3 בחוקה כדי לעקוף את האספה, משום שחשש שהחוק לא יקבל מספיק תמיכה בהצבעה. בסנאט השמרני ברובו, החוק עבר בשבוע שעבר.

עם פרסום החדשות, החלו אנשים להתאסף במרכז פריז כדי למחות על צעדי הממשלה. עימותים פרצו בין השוטרים למפגינים.

הפגנות בפריז נגד רפורמת הפנסיה של הנשיא עמנואל מקרון. רויטרס
הפגנות בפריז/רויטרס
הפגנות בפריז נגד רפורמת הפנסיה של הנשיא עמנואל מקרון. רויטרס
הפגנות בפריז/רויטרס
הפגנות בפריז נגד רפורמת הפנסיה של הנשיא עמנואל מקרון. רויטרס
הפגנות בפריז/רויטרס

לאחר חודשיים של הפגנות נגד הרפורמה ושביתות של איגודי עובדים מכל המגזרים, הזעם ממשיך לבעבע. בסוף השבוע נערכו הפגנות ברחבי המדינה, והשבוע צפויות שביתות ברכבות, בתעופה ובבתי הספר. יותר מ-160 בני אדם נעצרו ברחבי צרפת אתמול, לאחר ההפגנות בליל שבת. המשטרה גם אסרה על התכנסויות בכיכר קונקורד מול בניין הפרלמנט בעקבות עימותים בין המשטרה למפגינים שם.

שתי הצעות האי אמון לא היו צפויות לעבור, משום שזה היה דורש קואליציה לא סבירה של כל המפלגות באופוזיציה, שאינן מסתדרות זו עם זו: חזית מאוחדת נדרשת שתכלול את הימין הקיצוני בראשות מארין לה פן ואת השמאל הקיצוני, כמו גם את המפלגה הימנית של ניקולא סרקוזי - כדי להגיע לרוב מוחלט של 287 קולות.

מסקר חדש של מכון הסקרים Ifop עולה, כי הפופולאריות של מקרון במרץ נפלה לשפל שלא נרשם מאז תחילת 2019. רק 28% מהמשתתפים אמרו כי הם מרוצים ממנו - ירידה של 4% לעומת פברואר, ו-70% אמרו כי אינם מרוצים. הסקר נערך ב-9-16 במרץ במהלך המשא ומתן על הרפורמה בגיל הפרישה. הפופולאריות של מקרון נפלה ל-13% בלבד מאז נבחר שנית במאי 2022 - לעומת השפל הקודם של 23% בדצמבר 2018. גם ראש הממשלה אליזבת בורן סובלת בסקרים, ושיעור התמיכה בה הוא 29% - הנמוך ביותר מאז נכנסה לתפקיד במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully