וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הפיטורים של גלנט טרם נשלח ובמשרד הביטחון מזהירים: "ההרתעה והיציבות נפגעות"

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 13:12

גורם ביטחוני התריע מהעיכוב הבהרת מעמדו של גלנט, והסביר כי "ההחלטות שנוגעות לעניינים אסטרטגיים מתקבלות עם כוכבית", גם אלו שנוגעות למבצעים סודיים רחוקים מגבולות ישראל. במערכת הביטחון מעריכים כי בעקבות הלחץ, יש סיכוי כי נתניהו ישאיר את גלנט בתפקידו

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

גורם במשרד הביטחון הזהיר הבוקר (רביעי) מפני השלכות הדחת שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו, והעיכוב בשליחת מכתב הפיטורים. "ההחלטות שנוגעות לעניינים אסטרטגיים מתקבלות עם כוכבית, כי אף אחד לא יודע אם יפוטר או לא", אמר הגורם. "זה רע למערכת הביטחון, זה רע לישראל, זה פוגע בהרתעה, פוגע ביציבות ופוגע בתהליכים".

בימים מאז ההודעה על ההדחה, גלנט הספיק לקבל החלטות שנוגעות למבצעים סודיים רחוקים מאוד מגבולות המדינה, ולגבי דיפלומטיה צבאית מול גורמים זרים. "ההתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו פוגעת לא רק בגלנט, שהופך בימים האלו ל'ברווז צולע', אלא בראש ובראשונה במשרד הביטחון ובצה"ל", הוסיף הגורם במשרד הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יואב גלנט, 9 בינואר 2018. רוני כנפו
יפתרו את הבעיות? נתניהו וגלנט/רוני כנפו

גורם ביטחוני אחר העריך בשיחה עם וואלה! כי "נתניהו טרם החליט מי יהיה שר הביטחון הבא, ולכן יחכה לרגע שבו יוכל להגיש שני מכתבים למזכירות הממשלה - אחד שבו יודיע על הפיטורים, ובשני יודיע על זהות מחליפו. כל זה כדי לא להיתפס כמי שמזלזל בתפקיד ומשאיר את התפקיד הרגיש ביותר אחרי ראש הממשלה ללא שר מתאים ומנוסה".

כמו כן, במערכת הביטחון מעריכים כי הלחץ הפוליטי על ראש הממשלה והקריאות להשאיר את גלנט בתפקידו עשויים לסלול את הדרך לפשרה או לסולחה בין הצדדים. גורם ביטחוני מסביבתו הקרובה של גלנט אמר: "נוכח האתגרים הביטחוניים והחשיבות של תפקיד שר הביטחון, משדר גלנט עסקים כרגיל, פועל ומתפקד כרגיל, וכשיגיע המכתב - אם יגיע - יתנהל בהתאם למצופה ממנו. יש בהחלט מאמצים מאחורי הקלעים לצנן את האווירה הלא נעימה".

עוד בוואלה!

תדהמה בצה"ל מפיטורי גלנט - חשש ששר הביטחון הבא ינחה להדיח חיילים שמוחים

לכתבה המלאה
משמר כבוד לרמטכ"ל ה-23, הרצי הלוי ברחבת בניין הרמטכ"ל הקריה, 16 בינואר 2023. ראובן קסטרו
נתקע באמצע. הרמטכ"ל הרצי הלוי/ראובן קסטרו

ההחלטה של ראש הממשלה התקבלה בתדהמה בשורות צה"ל, קצינים לא האמינו שנתניהו יחליט על מהלך קיצוני שכזה במיוחד לאחר שגלנט הציג בנאומו את הדעה הרווחת בצבא. זאת, לאור הסדקים שנוצרו בחודש האחרון, ומפניהם התריעו בכירים בבמטה הכללי והמהווים סכנה ברורה ליישום פעילות מבצעית מיוחדת.

גורמים בצה"ל אף הביעו חשש ששר הביטחון הבא ינחה לשפוט חיילים או להדיח אותם משירות צבאי במידה ויביעו מחאה או ייעדרו משירות מילואים במסגרת צעדים נגד המהפכה המשפטית. הגורמים הדגישו כי מהלך כזה עלול להיות טעות שתסלים את המצב וכל הפעולות שנעשות עד כה נועדו להרגיע את השטח ולאפשר לחיילים להביע את דעתם עד כמה שניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully