וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות עם ארה"ב - נתניהו הודיע: ישראל התקרבה צעד נוסף לקבלת פטור מוויזה

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 22:09

בעיצומו של המשבר עם וושינגטון, ועל אף שקיימות סוגיות כבדות משקל שמונעות את כניסת ישראל לרשימת המדינות הפטורות מוויזה - רה"מ פרסם הודעה בנוגע להשלמת החקיקה שארה"ב ביקשה כדי לקדם את התהליך. אחת המחלוקות המרכזיות היא מתן יחס שוויוני לאמריקנים ממוצא פלסטיני

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (רביעי) הודעה בנוגע להשלמת חקיקה שמקדמת את ישראל לכניסה לרשימת המדינות שאזרחיהן פטורים מהנפקת ויזה לארצות הברית. נתניהו פרסם את ההודעה בעיצומו של משבר דיפלומטי בין וושינגטון לישראל, ועל אף שקיימות סוגיות כבדות משקל שמונעות את כניסת ישראל לרשימת המדינות הפטורות מוויזה.

בהודעתו אמר נתניהו כי בעוד כחצי שנה אזרחי ישראל יהיו פטורים מצורך בוויזה לביקור בארצות הברית. "הבאנו היום בשורה חשובה לאזרחי ישראל. כפי שהתחייבנו, דרישות החקיקה לקבלת פטור מויזה לארה"ב הושלמו בהצלחה. בחודשים הקרובים נמלא את הדרישות הנוספות, ובספטמבר 2023 מדינת ישראל צפויה להכנס לרשימת המדינות הפטורות מויזה לארה"ב", אמר נתניהו.

אלא שלצד החקיקה, ישנן מחלוקות שמונעות את קידום הפטור מוויזה ובראשן מתן יחס שוויוני לאמריקנים ממוצא פלסטיני. סוגיה זו עדיין פתוחה ואין הסכמה לגביה.

מאוחר יותר התייחס דובר משרד החוץ האמריקני לנושא הפטור ואמר כי "בשלב זה ישראל לא עומדת בכל התנאים לפטור מוויזה. יש לישראל עדיין הרבה דברים לעשות בלו"ז קצר יחסית. הדדיות תהיה עניין בסיסי ונדרוש יחס שוויוני לכל האמריקנים ללא קשר למוצאם".

פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
בעיצומו של משבר. ביידן ונתניהו/אתר רשמי, רענן כהן

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתתיר למשטרת ישראל להעביר לגופים מוכרים בארצות הברית פרטי זיהוי כגון טביעות אצבעות. זאת, כחלק מהדרישות של וושינגטון להשלמת הקריטריונים שיאפשרו לישראל להיכנס לרשימת המדינות שאזרחיהן פטורים מהוצאת ויזה לביקור בארצות הברית.

לפי ההצעה, הרשויות יוכלו להזין למערכת ייעודית לנתוני זיהוי שהופקו מטביעות אצבע לשם השוואתם לנתוני הזיהוי המצויים במאגר של משטרת ישראל, ובמקרה של התאמה, משטרת ישראל תוכל להעביר להן פרטי זיהוי, את טביעת האצבע עצמה וכן מידע מהמרשם הפלילי.

"זה כמה שנים פועלת מדינת ישראל להצטרפות לתוכנית הפטור מאשרות של ממשלת ארצות הברית, אשר מאפשרת כניסה לארצות הברית בלא הנפקת אשרה. לפי החוק הפדרלי בארצות הברית, אחד מן התנאים להצטרפות מדינה לתוכנית הוא חתימה על הסדר להגברת שיתוף המידע בין המדינה המצטרפת לבין ארצות הברית בנושאי איומים על הביטחון ורווחת הציבור בארצות הברית", נכתב בהודעת דוברות הכנסת לאחר אישור החוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שגרירות ארצות הברית בתל אביב. 6 בדצמבר 2017. רויטרס
תמשיך להנפיק ויזות? שגירורת ארצות הברית בתל אביב/רויטרס

"תנאי זה מתווסף לשורה של דרישות נוספות שארצות הברית מציבה למדינות המבקשות להצטרף לתוכנית הפטור מאשרות. לצורך קיום תנאי זה, נדרשה ממשלת ישראל לחתום עם ממשלת ארצות הברית על הסכם להגברת שיתוף הפעולה במאבק בפשיעה חמורה וטרור, וכן על מזכר בדבר שיתוף פעולה בנושא חיזוק ושמירה על ביטחון הגבולות".

בדברי ההסבר להצעה מודגש כי "ההסדר המוצע בהצעת חוק זו מנוסח באופן ממוקד, כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בפרטיותם של אזרחי ישראל, תוך קביעה מפורשת כי החריגה מהמגבלות הקבועות כיום בחוק, תתאפשר לצורך יישום ההסדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully