וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דעיכת האדרנלין, הארגונים מנסים להשאיר את המחאה בחיים

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 9:06

בצל ההתנגדות לשיחות ההידברות שהחלו בבית הנשיא, הפגנות נגד המשך קידום החקיקה המשפטית ייערכו ברחבי הארץ. מחאת נשים תתקיים מול הרבנות בת"א, וארגוני שמאל יפגינו בכיכר הבימה בעיר. מחר, גם הצד הימני שתומך במהפכה צפוי לקיים צעדת מחאה

הפגנות בירושלים/אור אדר, תנועת רגבים

בצל ההתנגדות לשיחות ההידברות שהחלו בבית הנשיא, ארגוני המחאה ממשיכים במאבק נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הפגנות ייערכו במהלך היום (רביעי) ברחבי הארץ - נגד המשך קידום החקיקה. ארגוני המאבק הודיעו שימשיכו להפגין "בכל הכוח" עד שהרפורמה תגנז, אך המבחן האמיתי שלהם יהיה בהפגנה המתוכננת במוצאי שבת בצומת קפלן בתל אביב.

הפגנה מטעם תנועת "עומדים ביחד" צפוייה להתקיים ב-20:00 במרכז חורב בחיפה, ובמקביל גם בכיכר הבימה בתל אביב ומול בית הנשיא בירושלים. מחאת הנשים נגד הרחבת סמכיות בתי הדין הרבניים תתרחש ב-11:00 מול הרבנות הראשית בתל אביב.

מנגד, גם הצד הימני שתומך במהפכה המשפטית צפוי לקיים מחר צעדת מחאה בתל אביב אליה יגיעו הסעות מכמה מוקדים ברחבי הארץ - חיפה, ירושלים, באר שבע ועוד. בקריאתם כתבו המארגנים כי הם "דורשים משילות במדינה יהודית".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/ראובן קסטרו

אתמול נועד נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותים מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי - לפגישת הידברות ראשונה. בפגישה, שנמשכה כשעה וחצי, הנשיא ביקש מהצדדים לדון במנגנון ההידברות, ולא בתוכן המתווים המשפטיים השונים שהוצגו בשבועות האחרונים. היום הוא צפוי להמשיך בפגישות עם נציגים של סיעות האופוזיציה.

בישראל ביתנו הודיעו אתמול בבוקר לנשיא שלא יתייצבו למשא ומתן בעקבות הנחת חוק יסוד השפיטה על שולחן הכנסת לקריאה שנייה ושלישית - אך הם שינו את עמדתם והודיעו כי צוות מטעמם יתייצב בבית הנשיא היום. בראשות הצוות יעמוד יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר והוא ימנה גם את חבר הכנסת לשעבר אלכס קושניר, חברת הכנסת לשעבר לימור מגן-תלם ועו"ד גיא וגנר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה בעד ונגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 27 במרץ 2023. אורי סלע
מחאות על המהפכה המשפטית באיילון, תל אביב/אורי סלע

מנהיגי המחאה מצדם, הודיעו אמש כי הם מתנגדים להחלטת ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להיכנס להידברות עם נציגי הקואליציה. "חזינו בעוד ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים", מסרו מנהיגי המחאה. "החלטתם של לפיד וגנץ להיכנס להידברות מבלי לדרוש את גניזת החקיקה ולוודא שלא תקומנה מיליציות אלימות נגדנו היא מזעזת ושערורייתית".

בתוך כך, לוואלה! נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה "לעקוף" את בית הנשיא ולנהל הידברות ישירה על המהפכה המשפטית בכנסת או בערוצים אחרים מול נציגי המחנה הממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully