וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הביע ספק, גנץ בירך: התגובות במערכת הפוליטית להשהיית המהפכה המשפטית

על אף שנתניהו הודיע כי הוא משהה את החקיקה, גנץ, הרצוג, גלנט ויו"ר ההסתדרות בירכו על ה"עצירה". יו"ר המחנה הממלכתי גם קרא לבטל את הדחת שר הביטחון. יו"ר האופוזיציה: "מוכנים להידברות - נוודא קודם שזה לא תרגיל או אחיזת עיניים"

בווידאו: הצהרות לפיד וגנץ לאחר נאום נתניהו על השהיית הרפורמה/ערוץ הכנסת

המערכת הפוליטית המשיכה הערב (שני) לסעור סביב המהפכה המשפטית, למרות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישהה את החקיקה. שר הביטחון המודח, יואב גלנט, בירך על "עצירת החקיקה" לטובת הידברות, בעוד שיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הביע ספקות על דבריו של נתניהו.

"אם החקיקה אכן תיעצר, עצירה אמיתית ומוחלטת. אנחנו נכונים ללכת להידברות אצל נשיא המדינה", אמר לפיד. אם הממשלה תבוא להידברות אמיתית והוגנת נוכל לצאת מנקודת השבר הזו חזקים יותר, מאוחדים יותר, ולהפוך את הרגע הזה לרגע מכונן בחיים המשותפים. למודי ניסיון מר מן העבר, אנחנו נוודא קודם כל שאין פה שום תרגיל או אחיזת עיניים".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בירך על הודעת נתניהו ובהצהרה שנשא אמר: "אני מברך על החלטתו לעצור. טוב מאוחר מאשר אף פעם. ראש הממשלה הוא האחראי הראשון לקרע בעם. אבל כולנו - קואליציה ואופוזיציה - נושאים באחריות לאחות אותו".

סיעת יש עתיד 27.3.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"למודי ניסיון מר מן העבר, אנחנו נוודא קודם כל שאין פה שום תרגיל". לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ קרא גם לבטל את הדחתו של שר הביטחון יואב גלנט: "זה לא הזמן להטיל פצצה על הדמוקרטיה הישראלית, לא העת לפטר את שר הביטחון ולתת פרס לאויבינו. אני קורא לנתניהו להשאיר אותו בתפקידו הקריטי". עוד הוסיף גנץ כי הוא מתכוון "להגיע לחדר להידברות בלב פתוח ונפש חפצה. לא במטרה להכניע, אלא במטרה להצליח. אנחנו נתייצב מיידית בבית הנשיא, נושיט את ידנו. אני קורא לנתניהו להסיר את האיומים, האולטימטומים והאמירות הקיצוניות שמרחיקות אותנו מהיעד".

הנשיא יצחק הרצוג גם בירך על "עצירת החקיקה" וקרא להתחיל בהידברות מיידית. מטעמו של הנשיא נמסר: "אם צד אחד ינצח - המדינה תפסיד. חייבים לשמור עלינו כעם אחד וכמדינה אחת - יהודית ודמוקרטית. למען אחדותנו ולמען עתיד בנינו ובנותינו - צריך להתחיל לדבר כאן ועכשיו. בית הנשיא, משכנו של העם, פתוח להיות מרחב להידברות וגיבוש הסכמות רחבות ככל האפשר, במטרה לחלץ את מדינת ישראל האהובה שלנו מהמשבר העמוק בו אנו נמצאים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר: "הנאום של ראש הממשלה מוכיח שנתניהו נחוש יותר מאי פעם להשלים את כל החקיקה, כולל חוק יסוד: השפיטה והשתלטות על בית המשפט העליון. אין לו שום כוונה לקדם הידברות אמיתית, אלא כוונתו להמתין לעיתוי נוח, למסמס את המחאה ולהטיל את כל האשמה על האופוזיציה כגורם שלא הסכים לפשרה. לכן אנו חייבים להמשיך במחאה, במטרה להקים קואליציה חדשה על בסיס המפלגות הציוניות ולסיים את המשבר עם הסכמה רחבה על נושא השוויון בנטל, כינון חוקה והקמת בית משפט לחוקה".

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל בתגובה ראשונה להדחת גלנט: "אני אחראי, אין מקום בצה"ל לסרבנות"

לכתבה המלאה
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
קורא לבטל את הדחת גלנט. גנץ/פלאש 90, אריק מרמור

מטעם מפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "חשבנו ואנו עדיין מאמינים כי ההחלטה לעצור את החקיקה והרפורמה בגלל איומים בסרבנות, אנרכיה ושביתות פראיות היא טעות. אסור שאזרחי ישראל יבינו שבמדינה 'כל דאלים גבר' ושהמדיניות של ממשלת ישראל לא תיקבע בבחירות אלא ברחוב ובתקשורת. יחד עם זאת, אנו מכבדים את החלטת ראש הממשלה ומגבים אותו כמנהיג המחנה הלאומי ואנו מחוייבים להמשך קיומה של הממשלה".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, שגם קרא לעצור את החקיקה בירך את נתניהו על דבריו. "מחזק ומגבה את ראש הממשלה בהחלטה שקולה ונבונה על עצירת הדהירה וחישוב מסלול מחדש. נעשו טעויות רבות מתחילת הדרך בניהול הרפורמה, זה לא סוד", אמר אדלשטיין. "כעת זה הזמן להכניס דברים לפרופורציות ולהתעסק בעיקר - תיקון אמיתי ונכון מערכת המשפט בהסכמה רחבה, חיזוק האחדות בעם והליכה משותפת לעתיד טוב יותר כעם אחד".

יו"ר ש"ס אריה דרעי גיבה את נתניהו, ומסר: "ראש הממשלה קיבל הערב החלטה לא קלה להשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית הצודקת, על מנת לתת הזדמנות נוספת להידברות אמיתית והגעה להסכמות רחבות. כפי שהתחייבתי, אני וכל חברי סיעת ש"ס מגבים את ראש הממשלה ועומדים לצדו. אני קורא שוב לראשי האופוזיציה - נצלו את ידינו המושטת. עשו זאת עבור כל אזרחי ישראל. כוחנו באחדותנו".

דוברת הבית הלבן בירכה על הודעת נתניהו: "רואים בה הזדמנות להשיג זמן נוסף ומרחב להשגת פשרה - זה בדיוק מה שקראנו לו. אנחנו ממשיכים לקרוא למנהיגים הישראלים למצוא פשרה בהקדם האפשרי. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר עבור ישראל וכל אזרחיה. חברות דמוקרטיות מחוזקות על ידי איזונים ובלמים ושינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית צריכות להתבסס על התמיכה הציבורית הרחבה ביותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
משהה את חקיקת המהפכה המשפטית. נתניהו/רויטרס

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הודיע כי השביתה במשק תסתיים, בירך את דברי נתניהו, וטען שמדובר בעצירת החקיקה. "אני אהיה הראשון לסייע לראש הממשלה, בהובלת משא ומתן ליצירת רפורמה שתנוסח בהסכמה משותפת בין הצדדים, ותביא לאיחוד הקרעים בעם", מסר. "אני קורא לכל חבריי בממשלה ובכנסת, משמאל ומימין, השאירו את האגו בצד וראו את טובת העם ואת עתיד החברה הישראלית לנגד עיניכם. במשמרת שלנו מתרחש אירוע, מהגדולים והקשים בתולדות העם, ועל כולנו לגלות אחריות ומנהיגות למען עתיד ילדינו".

מובילי המחאות נגד המהפכה המשפטית מסרו אחרי הנאום: "ההודעות של ראש הממשלה ושותפיו הקיצוניים הן הודאה על כוונתם לשוב ולחוקק את חוקי הדיקטטורה במושב הבא, ובכך לפגוע בכלכלה ובביטחון המדינה. כל עוד החקיקה תימשך ולא תיגנז אנחנו נהיה ברחובות. זהו עוד ניסיון להחליש את המחאה כדי לחוקק דיקטטורה. כמו שאמרנו מהרגע הראשון, כל עוד החקיקה לא נגנזת ומוסכם שלא תהיה חקיקה חד צדדית, אלא רק בהסכמה רחבה נמשיך במחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully