וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 נשים נרצחו ב-8 הימים האחרונים: "אנחנו לא על סדר היום של הממשלה בכלל"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 14:33

מתחילת השנה נרצחו כבר תשע נשים, חמש מהן על ידי בני זוגן. בארגוני הנשים מותחים ביקורת חריפה על הממשלה בעקבות המחסור במעשים, וגם על המחסור בייצוג הנשי. "יותר נשים נרצחו משיש נשים בממשלה"

דריה נרצחה בדירתה ליד ילדיה, בן זוגה כבר הואשם בעבר באיומים/שלומי גבאי

תשע נשים נרצחו מתחילת 2023, שלוש מתוכן רק בשמונת הימים האחרונים, חמש מהן על ידי בני זוגן, ואחת מהן על ידי אחיה. שלוש הנרצחות הן אדיסי אלבנה מקריית אתא, ורה פלציטה, בת 61 מתל אביב, שהוכתה בראשה ומתה מפצעיה לאחר שאושפזה במשך שבוע בבית החולים ודריה לייטל, שהכותה למוות בדירתה בחיפה כשילדיה היו בבית.

יתרה מזאת, שתי נשים נוספות ניצלו מניסיונות רצח - הראשונה היא אדל מאשה, שהגרוש שלה כפת אותה, שפך עליה דלק ושרף אותה. השנייה היא צעירה שבן זוגה ניקב את צמיגי רכבה, שבר את המפתח בעוד שהיא כלואה במכונית והוא מאיים לרצוח אותה.

דריה לייטל, שנרצחה בחיפה, עם בן זוגה ג'ויסה החשוד ברצח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דריה לייטל עם בן זוגה, החשוד ברצח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר נעמת, חגית פאר, טוענת שהממשלה החדשה הובילה לשיח קשה מול נשים: "זה מתחיל בהסכמים הקואליציוניים שחתמו שישראל לא תצטרף לאמנת איסטנבול, שהייתה יכולה לתת מענה למניעת אלימות נגד נשים. זה מתחיל בחינוך - שאין כאן שום התקדמות ובוודאי חוק האיזוק, שהיה עוזר לפחות לחלק מהנשים, או לפחות לתת להן חיים נורמטיביים כדי שלא יצטרכו לברוח למקלטים".

"השר לביטחון לאומי בר גביר מייצר שיח של סימטרי בין אלימות שנשים חוות לבין תלונות שווא שחווים גברים", הסבירה פאר. "תלונות שווא אלו מקרים שבשוליים, אי אפשר לתת לזה קדימות בשיח. לעיתים הבעייתיות היא שיש אירועים של גרסה מול גרסה בין הגבר לאישה ולכן התיק נסגר - זה לא אומר שהייתה תלונת שווא. השר נותן את אותו משקל לגברים ונשים נפגעי אלימות, למרות שזה לא תומך בנתונים".

עוד בוואלה!

הישראלית שניצלה מעונש מוות באמירויות: "מודה לכולם"

לכתבה המלאה
אדיסי אלבנה בת 29 שנרצחה על פי החשד על ידי בן זוגה בקריית אתא
25.3.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אדיסי אלבנה בת ה-29/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ורה פלצינטה, נרצחה ע"י בן זוגה, מרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הוכתה למוות. ורה פלציטה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פאר אומרת שהמודעות היום הרבה יותר גבוהה מבעבר ולכן נשים יודעות לזהות זוגיות אלימה, אך החודשים האחרונים קשים ביותר. "הממשלה החליטה לא עסוק בדברים המהותיים של היומיום של נשים. אנחנו לא על סדר היום שלהם בכלל. יותר נשים נרצחו השנה מאשר נשים סביב שולחן הממשלה. לא מצאנו עדיין שותפים בקואליציה הנוכחית, אבל לא נפסיק לחפש אותם. זה צו השעה".

טל הוכמן, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים הוסיפה: "שמונה נשים נרצחו מתחילת שנה. זוהי מגמה מדאיגה מאוד ביחס לשנים קודמות. ועדיין, הנושא של אלימות כלפי נשים נדחק לתחתית סדר העדיפויות של הממשלה. הפעם האחרונה שנעשה מחקר מקיף ממשלתי בנושא האלימות במשפחה היה ב-2001, כבר לפני יותר מ-20 שנה. עד היום אין אף גוף ממשלתי שמנהל מעקב אחר מקרי הרצח. הגענו למצב אבסורדי שבו גורמים בממשלה ובתקשורת פונים אלינו, לשדולת הנשים, על מנת לקבל מידע".

"אנחנו רואות שגם הממשלה הנוכחית לא מתעניינת באלימות כלפי נשים - ובוחרת שוב ושוב לבלום מהלכים שנועדו להילחם בתופעה. ראשית, הסירוב העיקש של הממשלה לא לחתום על האמנה הבינלאומית למאבק באלימות כלפי נשים. שנית, חוק האיזוק האלקטרוני שהקואליציה הפילה בשבוע שעבר. חוק שכל מטרתו היה להבטיח לנשים שנמצאות בסיכון את הבטחון שמגיע להן. חוק שמציל חיים, ומשנה חיים. אנחנו קוראות לשר לביטחון לאומי להחיל דין רציפות עוד השבוע. אסור לחכות לרצח הבא, הממשלה חייבת לפעול עכשיו", מסכמת הוכמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully