וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צעירים חשודים שהציתו סידורי תפילה של נשות הכותל: "להתעורר לפני שיהיה מאוחר"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 13:01

המשטרה עצרה שני יהודים בחשד ששרפו את הסידורים לאחר תפילת ראש חודש שקיימו הנשים ביום חמישי האחרון. הם נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים. נשות הכותל: "אנו 'זוכות' גם ליריקות ודחיפות - מזועזעות ונדהמות מאוזלת היד של האבטחה. להביא את מבצעי פשעי השנאה לדין"

בווידאו: תפילת נשות הכותל במקביל לעלייה להר הבית/ינון שלום יתח

משטרת ירושלים עצרה שני צעירים יהודים בחשד שהציתו סידורי תפילה של "נשות הכותל" ביום חמישי האחרון. זאת לאחר שמוקדם יותר באותו יום ערכו הנשים תפילה ברחבת הכותל, כמדי ראש חודש. השניים הובאו לחקירה, שבסיומה שוחררו בתנאים מגבילים.

זו אינה הפעם הראשונה שבה משחיתים את סידורי התפילה של נשות הכותל. ביולי 2016 תועד מתפלל קורע מול עזרת הנשים את הסידור, בזמן תפילת ראש חודש וטקס בת מצווה.

משטרת ירושלים עצרה 2 צעירים יהודים בחשד שהציתו סידורי תפילה של נשות הכותל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מזועזעות ונדהמות". סידור של נשות הכותל שהוצת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"לפני שבע שנים קרעו סידור של נשות הכותל, לפני ארבע שנים שרפו סידורים, לפני שנה וחצי קרעו 39 סידורים של נשות הכותל ובין לבין זכו הנשים ליריקות, דחיפות, קללות והשחתת רכוש", מסרו בתגובה נשות הכותל. "לפני שלושה ימים, לאחר תפילת ראש חודש חגיגית המסמלת חירות וחופש, שוב שרפו סידורים שלנו".

עוד בוואלה!

חרדים ירקו על נשים שהגיעו לכותל: "שיקסע, רפורמים החוצה"

לכתבה המלאה
משטרת ירושלים עצרה 2 צעירים יהודים בחשד שהציתו סידורי תפילה של נשות הכותל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משטרת ירושלים עצרה 2 צעירים יהודים בחשד שהציתו סידורי תפילה של נשות הכותל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אנחנו מזועזעות ונדהמות מאוזלת היד של האבטחה בכותל המערבי, שאינה מנסה אפילו להתמודד עם האלימות נגדנו, וקוראות למקבלי ההחלטות להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי", הוסיפו. "אנחנו מחזקות את ידי משטרת ישראל לחקור ולהביא לדין את שורפי הסידורים ומבצעי פשעי השנאה. כי במקום שבו שורפים ספרים...".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים והנהלת הקרן למורשת הכותל המערבי בתגובה: "אנו מגנים אירועי אלימות מכל סוג שהוא בכותל המערבי. האירוע המדובר נמצא כרגע בטיפול משטרת ישראל. אנו קוראים לכלל הגורמים להרחיק את המחלוקות מהכותל ולשמור עליו כקדוש ומאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully