וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים ירקו על נשים שהגיעו לכותל: "שיקסע, רפורמים החוצה"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 8:47

עימותים נרשמו ברחבה לאחר שהחלה תפילת "נשות הכותל" לכבוד ראש חודש אדר. עשרות נשים נכנסו לרחבה תוך כדי קריאות "גוועאלד" וניסיונות לחסום את הכניסה, המשטרה הפרידה. למקום הגיע גם ח"כ גלעד קריב שהתקבל בצעקות: "גלעד קריב אלוקים לא יסלח לך, תוריד את הכיפה"

בווידאו: תפילת נשות הכותל במקביל לעלייה להר הבית/ינון שלום יתח

ברחבת הכותל המערבי החלה הבוקר (רביעי) תפילת "נשות הכותל" לכבוד ראש חודש אדר. עשרות נשים נכנסו לרחבה תוך כדי קריאות "גוועאלד" של חרדים וניסיונות שלהם לחסום את הכניסה, אך המשטרה הפרידה בין הצדדים ואבטחת הכותל קראה לכוחות מג"ב לסייע.

המפגינים החרדים תועדו יורקים וצועקים: "שיקסע, רפורמים החוצה". למקום הגיע גם ח"כ גלעד קריב (העבודה), והוא התקבל בצעקות: "גלעד קריב אלוקים לא יסלח לך, תוריד את הכיפה".

קריב אמר כי "המאבק על זכות התפילה בכותל הוא חלק ממאבק כולל המתנהל כיום על דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לדבריו, "בדיוק כפי שבמאבק על עצמאות מערכת המשפט, גם בעינין הכותל ישנו צד אחד שמחויב ומסכים לפשרות אמיתיות וצד אחר שמדבר על אחדות אבל בפועל דורש מונופול ודורס את זכויותיהם של אלה שלא הולכים בדרכו".

תפילה לחודש אדר יחד של "נשות הכותל" בכותל. 22 בפברואר 2023. ינון שלום יתח
נשות הכותל מגיעות לרחבה/ינון שלום יתח

דוברות הקרן למורשת הכותל גינתה את המעשה. "מדובר בצעדה פרובוקטיבית תוך ביזוי ספרי תורה.
סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי ומשטרת ישראל ניגשו לקבוצה זו כמה פעמים בבקשה לשמור על מנהג המקום והסדר הציבורי במטרה למנוע חיכוכים מיותרים. אולם, קבוצה זו המשיכה ברגל גסה ופרצה למקום הקדוש תוך דריסת מי שעומד בדרכה. ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס עם ספר תורה בראש הקבוצה והוביל את ההפגנה ללב רחבת הכותל המערבי מה שיצר מהומה רבתית. למרות פניות ותחנונים אליו לא לשלהב את הרוחות, הוא לא נענה".

גם ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה הגיע למקום ואמר: "פרובוקציה זולה. הם מגיעים לכאן פעם בחודש כדי להפר את הסדר הציבורי. בתמיכת חבר כנסת שמנצל את החסינות שלו כדי למנוע מהכותל להיות מקום לתפילה ולחיבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully