וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בביקורת על מתווה השר קיש: הנהגת ההורים הכריזה על השבתת הלימודים מחר

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 21:41

ההנהגה קראה להשבית את הלימודים בכיתות ז'-י"ב, בהמשך למתווה הבגרויות החדש שפרסם שר החינוך וכן במחאה על עיצומיי ארגון המורים. "לא תיקחו אותנו עוד כבני ערובה במשחקי כיפופי הידיים שלכם", נמסר מטעם המארגנים. ממשרד החינוך הובהר: הלימודים יתקיימו כסדרם

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

הנהגת ההורים הארצית קראה להשבית מחר (רביעי) את הלימודים בכיתות ז'-י"ב. הסיבות לצעד הן ביקורת על מתווה הבגרויות החדש של שר החינוך יואב קיש, וכן מחאה על העיצומים של ארגון המורים. משרד החינוך הבהיר בתגובה כי הלימודים יתקיימו כרגיל.

מהשביתה יוחרגו החינוך המיוחד וכל פעילות שקשורה בהכנה לבגרויות. כך או כך, בשונה מארגוני המורים, להנהגת ההורים אין את הכוח להחיל עיצומים כוללניים, מאחר וההורים אינם "חברים" בה. המשמעות היא שהיקף השיבושים יהיה תלוי במידת ההיענות של ההורים ובהזדהות עם המאבק - גם במחיר של רישום היעדרות לילדיהם.

ועדי ההורים ביישובים שונים כבר הודיעו כי ישתפו פעולה עם המהלך. ביניהם נמצאים אלה של תל אביב ובאר שבע - בה תתקיים הפגנה בשעה 10:00, על חשבון הלימודים. "הנהגת ההורים אומרת מספיק להתעמרות של משרד החינוך וארגון המורים בילדים שלנו", כתב הוועד בבאר שבע להורים. "הנהגת ההורים ומועצת התלמידים קוראים להפסיק את העיצומים של ארגון המורים לאלתר. די עם חוסר ההתחשבות בתלמידים ובהורים. די להתעללות של ארגון המורים".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
ועדי ההורים ביישובים שונים הודיעו כי ישתפו פעולה עם המהלך/ראובן קסטרו

בהודעת הנהגת ההורים הארצית הדגישו כי השביתה תתקיים "במקביל לישיבת ועדת החינוך של הכנסת שעוסקת בנושא מתווה הבגרויות. ההשבתה תתקיים עקב פרסום מתווה הבגרויות החדש ובשל עיצומי ארגון המורים, הפוגעים קשות בהכנות התלמידים לבגרויות".

עוד הבהירו כי "כל ההכנות לבגרויות לרבות מתכונות, סיורי מגמות ו/או כל יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה והחינוך המיוחד - מוחרגים מהשביתה. הורי החינוך המיוחד מוזמנים לבחור להצטרף לשביתה. הניסיונות הצפויים של גורמים כאלו ואחרים לטרפד את השביתה מחר לא יצלחו".

"לא מצטערים על כך שתזמון ההשבתה לא מתאים או נוח למשרד החינוך ולארגון המורים", עוד נמסר מהארגון. "הורי וילדי ישראל אומרים עד כאן. לא תיקחו אותנו כבני ערובה במשחקי הכוחות וכיפופי הידיים שלכם. הורי וילדי ישראל קובעים החל ממחר כללי משחק חדשים".

עוד בוואלה!

עוד רפורמה חדשה בבגרויות: קיש הנציח "הקאה" של חומר לימוד

לכתבה המלאה

ממשרד החינוך הובהר: הלימודים יתקיימו כסדרם

משרד החינוך תקף את הנהגת ההורים והאשים אותה בהפצת מידע שגוי בנוגע לרפורמה. "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים", נמסר מטעמו. "הארגון טועה ומטעה, בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים' כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל", הובהר.

עוד נמסר מטעם המשרד כי "תכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומנסטיקה היא תכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק של שיתוף ציבור של יותר מעשרת אלפים משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים בהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח: מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully