וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הכריזה על חזרת משלחות הנוער, פולין: "אין הסכם לחידוש המסעות"

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 15:17

על אף שרה"מ נתניהו, יחד עם שר החוץ כהן ושר החינוך קיש הודיעו אתמול כי המסעות יתחדשו, במשרד החוץ הפולני הודיעו כי המדינות ממשיכות לעבוד על הסידורים "במטרה להגיע לפתרון שירצה את שני הצדדים". בהודעה נכתב כי בשיחות מהימים האחרונים נראתה "התקרבות בין העמדות"

בווידאו: מצעד החיים תשפ"ב/צילום סטילס: יוסי זליגר, צילום וידאו: מצעד החיים

משרד החוץ של פולין הבהיר היום (חמישי) כי טרם הושג סיכום סופי לחזרת משלחות הנוער מישראל למדינה. זאת, בניגוד להודעה שפרסמו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן ושר החינוך יואב קיש, בה הצהירו כי "נמצא הפתרון למשבר", ואף ייחסו לנציגי משרד החוץ הפולני עמדה לפיה המדינה "רואה בחיוב את חידוש הגעתן" של המשלחות.

"אנחנו ממשיכים לעבוד יחד על הסידורים, במטרה להגיע לפתרון שירצה את שני הצדדים". נכתב בהודעת משרד החוץ הפולני. "למרות שעדיין לא הגענו לסיכום סופי, בשיחות שהתנהלו בימים האחרונים בערוצים דיפלומטיים נראתה התקרבות בין העמדות, שהעניקה תקווה לחתימת הסכם על ביקורי קבוצות מאורגנות של נוער ישראלי לפולין בזמן הקרוב".

ביום השואה עתידה לצאת לפולין משלחת בהובלת שר החינוך קיש. במשרד אמרו לפני כמה ימים כי ישנם מגעים שותפים בין קיש למקבילו הפולני על מנת להסדיר ולקדם את חזרתם של המשלחות למדינה.

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
"ממשיכים לעבוד יחד". משלחת נוער לפולין/AP

המסעות לפולין חודשו בשנה שעברה לאחר שנתיים בהם לא יצאו בעקבות מגיפת הקורונה, ובוטלו בהמשכה בעקבות הדרישות של פולין. הוויכוח מול פולין התעורר סביב רצונה לשנות את התהליך שעוברים התלמידים במסעות, בין היתר ביחס לחלקם במלחמת העולם בשנייה, למערכי הדרכה, ביקור באתרים מסוימים והדרך שבה מציגים את חלקה של רוסיה בניצחון על גרמניה. כמו כן, עלה רצונה של פולין לשנות את אבטחת המסעות, כך שלא יאשרו באופן גורף לאנשי שב"כ המאבטחים את התלמידים לשאת נשק בשטח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully