וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהופסקו על רקע חוסר הסכמות: משלחות הנוער לפולין יוחזרו

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 21:25

רה"מ נתניהו, שר החוץ אלי כהן ושר החינוך קיש הגיעו להסכמות על אופי המשלחת, תכניה ואבטחתה - והודיעו כי המסעות ישובו להתקיים. "עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות", אמר כהן

בווידאו: מיליארד שקל לחינוך המיוחד ופתיחת אזורי הרישום: קיש מסמן מטרות/לע"מ

לאחר הפסקת הגעת משלחות הנוער לפולין ובהמשך למגעים שהוביל ראש הממשלה נתניהו עם ממשלת פולין, הוסכם היום (שלישי) בין הצדדים על החזרת משלחות הנוער הישראליות. זאת, בתום קיפאון ממושך ביחסים בין ישראל לפולין, ולאחר שהמשלחות הופסקו על רקע חוסר הסכמות בין המדינות על המשלחת, תכניה ואבטחתה.

בהמשך לסבב שיחות בין המדינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מקבילו ולשיחה שקיים שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ הפולני לפני כחודש, במסגרתה ביקש לקדם את הפתרון להחזרת המשלחות לפולין, הודיעו היום נציגי משרד החוץ הפולני כי פולין רואה בחיוב את חידוש הגעתן של משלחות הנוער לפולין ומכירה בחשיבותן להמשך קידום הקשרים בין המדינות.

"אחרי שנה מבוזבזת, אנחנו מחזירים את משלחות הנוער לפולין", התייחס ראש הממשלה נתניהו. "את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב ממראה עיניים. אני מברך על כך שהצלחנו להחזיר את המשלחות כדי ללמוד מקרוב על השואה הנוראה".

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
משלחות הנוער לפולין יוחזרו/AP

"מכניסתי לתפקיד הצהרתי כי ההחלטה להחזיר את משלחות התלמידים לפולין עומדת בראש סדר העדיפויות", התייחס גם שר החינוך יואב קיש. "אני מברך על שיתוף הפעולה עם מקבילי, שר החינוך הפולני, ומודה לו על הנכונות להגיע להסכמים. קיימת חשיבות רבה להנחלת זיכרון השואה להעברת תכנים אלה, שהינם חלק בלתי נפרד ממורשתינו כעם היהודי". גם שר החוץ אלי כהן התייחס וטען כי למשלחות "חשיבות גדולה בעיצוב הזהות הלאומית של בני ובנות הנוער, והחזרתן הינה עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות בהובלת ראש הממשלה נתניהו".

המסעות חודשו בשנה שעברה לאחר שנתיים בהם לא יצאו בעקבות מגיפת הקורונה, ובוטלו בהמשכה בעקבות הדרישות של פולין. הוויכוח מול פולין התעורר סביב רצונה לשנות את התהליך שעוברים התלמידים במסעות, בין היתר ביחס לחלקם במלחמת העולם בשנייה, למערכי הדרכה, ביקור באתרים מסוימים והדרך שבה מציגים את חלקה של רוסיה בניצחון על גרמניה. כמו כן, עלה רצונה של פולין לשנות את אבטחת המסעות, כך שלא יאשרו באופן גורף לאנשי שב"כ המאבטחים את התלמידים לשאת נשק בשטח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully