וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהאשימה את נשיאת העליון בפיגוע: ועדת האתיקה הענישה את טלי גוטליב

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 16:45

הוועדה שללה מגוטליב את זכות הדיבור במליאה למשך יומיים, ובועדות למשך שלושה ימים. זאת, עקב ציוצה בחודש שעבר בו האשימה את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים, בו נרצחו שלושה בני אדם. גוטליב: "הוועדה מהלכת עלי איימים"

טלי גוטליב/מעריב

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) להעניש את ח"כ טלי גוטליב מהליכוד. זאת, לאחר שהאשימה גוטליב את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בפיגוע שהתרחש בשכונת רמות בירושלים, ובו נרצחו שלושה בני אדם. גוטליב בתגובה: "לא אשתתף בהצבעות, אני לא בובה".

"חברת הכנסת גוטליב לא התנצלה ואף לא מצאה לנכון לעדן את אמירתה, או לספק הבהרות שינטרלו את המטען הפוגעני החמור המתלווה לאמירתה", מסרו חברי הוועדה, בהם חברי הכנסת ינון אזולאי, פנינה תמנו שטה, עמית הלוי ורון כץ. "לצד זאת, שקלה הוועדה את העובדה כי מדובר בחברת כנסת חדשה".

לבסוף, החליטו חברי הוועדה כי "גוטליב ביצעה הפרה אתית חמורה בהתבטאותה", וכי דבריה אינם נכללים בגדר "חופש הביטוי". עקב זאת, נשללה מגוטליב זכות הדיבור במליאה למשך יומיים, ובוועדות למשך שלושה ימים.

טלי גוטליב, דיון ועדת החוקה, כנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"ביצעה הפרה אתית חמורה בהתבטאותה", גוטליב/ראובן קסטרו

בתגובה להחלטת הוועדה, כתבה גוטליב בקבוצת הוואטסאפ של הליכוד כי היא תעזוב במחאה את הכנסת ולא תשתתף בהצבעות עד שתעבור תקופת העונש שקיבלה. "אני מתביישת בהחלטת וועדת האתיקה בענייני שמהלכת עלי אימים", כתבה גוטליב בקבוצה, "שיתביישו חברי הוועדה מטעם הקואליציה, ששללו ממני זכות דיבור במליאה ובוועדה ליומיים, על שום דבריי על הנשיאה חיות, בה ראיתי אשמה בפיגוע ובשיסוי העם שלי".

עוד הוסיפה גולטיב ומסרה כי "מעבר לחסינות המהותית שעומדת לי, חופש הביטוי, זכותי וחובתי לומר את דעתי, מי הוועדה הזו שתצביע פה אחד בנסיבות האלה? החסינות המהותית מובהקת וחשובה. כנראה הליכוד מבקש להרגיע את הרוחות על חשבוני. אני כזכור לא בובה. אני אחזור לעבוד כשזכותי כפי חובתי לדבר תחזור אלי. אני מבינה שזה יוביל לעיכוב בהצבעות אך צר לי".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 23 במאי 2022. תקשורת לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"ראיתי בה אשמה בפיגוע ובשיסוי העם"/אתר רשמי, תקשורת לשכת עורכי הדין

בחודש שעבר, יומיים לאחר פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים, בו נרצחו יעקב ישראל פלאי בן ה-6, אשר מנחם פלאי בן ה-8 ואלטר שלמה לדרמן בן ה-20, כתבה גוטליב בחשבון הטוויטר שלה כי היא "מאשימה את נשיאת העליון בפיגוע".

"אני מאשימה אותה בתחושת הכאוס בעם ישראל. אני מאשימה אותה בהרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק", הוסיפה גוטליב וכתבה, "היא הפחידה מפני ממשלת ימין. לא מפני הרפורמה. אז מה אם יהיה כאן כאוס, אז מה אם אויבנו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקירבנו, הכול כשר בדרך למיטוט שלטון ימין".

רבים ממפלגות האופוזיציה תקפו את גוטליב על ציוצה. יתרה מכך, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא נגד דבריה של חברת מפלגתו ומסר כי "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר".

איימן עודה במליאת הכנסת, 1 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הורחק ממליאת הכנסת ליום אחד, איימן עודה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בנוסף, הודיעה ועדת האתיקה על עונשים נוספים שהטילה על חברי כנסת. הוועדה החליטה להרחיק את יו"ר חד"ש תע"ל, ח"כ איימן עודה, ליום אחד מישיבת מליאת הכנסת. זאת, בעקבות מקרה בו קרא לשוטרים ערבים "להניח את נשקם" ולא להיות חלק מ"כוחות הכיבוש והדיכוי", כמו גם על מקרה בו התעמת עם ח"כ איתמר בן גביר ודחף אותו בזמן ביקור עציר מנהלי. עודה טען בתגובה כי "דבריו סולפו" ולעניין העימות עם בן גביר אמר כי הוא התגונן.

עוד החליטה הוועדה להטיל אזהרה והערה על חברי הכנסת חנוך מילבצקי ואריאל קלנר מהליכוד. זאת, לאחר שקראו לעבר ח"כ עופר כסיף קריאות כמו "תומך טרור עלוב", "פחדן", "פושע מנוול", "עלוב נפש", וכי קנלר אף ירק על כסיף. קלנר הצר על התנהגותו ואמר ש"זו לא דרכו". ח"כ מילבצקי סרב לחזור בו והסביר כי דבריו היו תגובה לדברים שאמר לו ח"כ כסיף. הוועדה מסרה כי שקלה בין היתר את העובדה שמדובר בחברי כנסת חדשים ולא הטילה עליהם עונש משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully