וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה קרא לשוטרים הערבים "להניח את הנשק"; במערכת הפוליטית זועמים: "המרדה והסתה"

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 11:04

בסרטון שהופץ בימים האחרונים, יו"ר הרשימה המשותפת תועד אומר כי הצטרפות של אזרחים ערבים לכוחות הביטחון ולמשטרה היא "שפל". בר-לב: "אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות". בנט: גאה בחיילים ובשוטרים מכל הדתות

בווידאו: אביו של השוטר אמיר חורי שנהרג בפיגוע בבני ברק סופד לו בטקס האשכבה/צילום: יואב איתיאל

זעם וגינויים במערכת הפוליטית על יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, בעקבות סרטון שהופץ בימים האחרונים, בו קרא לאזרחים ערבים המשרתים במשטרה ובכוחות הביטחון למרוד ולהניח את הנשק.

בסרטון, שהופץ ותורגם על ידי ארגון הימין "אם תרצו", עודה אומר כי "זהו שפל שצעיר או משפחתו יהיה מקובל עליהם שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון. העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו בשביל לגמור את הכיבוש הרצחן בשביל שתוקם מדינת פלסטין ויהיו דגלי פלסטין על חומות ירושלים". עוד אמר כי "אסור לכל צעיר להצטרף לכוחות הכיבוש ההשפלה והשנאה. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו: תזרקו להם (לישראלים) את הנשק בפרצוף, ותגידו להם: המקום שלנו לא איתכם, לא נהיה חלק מעוול ופשע".

גורמים ברשימה המשותפת אומרים שהסרטון של עודה לא התייחס למשטרה אלא לאזרחים ערבים-ישראלים שמשרתים בשטחים. "אין בסרטון משער שכם שום חידוש. זאת העמדה הרגילה שלנו נגד הצטרפות ערבים לשירות כוח כובש מעבר לקו הירוק. אין קשר למשטרה אזרחית", אמרו הגורמים.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
עורר כעס מימין ומשמאל. עודה/ראובן קסטרו

הסרטון חולל גל גינויים במערכת הפוליטית מהקואליציה והאופוזיציה כאחד. ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ אתמול בטוויטר כי הוא ‏"גאה בחיילים הערבים בצה"ל, בשוטרים הערבים במשטרת הישראל ובכל אנשי כוחות הביטחון, מכל הדתות והמגזרים, ששומרים עלינו בימים אלה". חברת מפלגתו, ‏שרת הפנים איילת שקד, צייצה אף היא: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל".

גם השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר כי מדובר ב"אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות". לדבריו, "השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי (השוטר שנהרג בפיגוע בבני רק - ט"ש) הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".

עוד בוואלה!

מפץ סילמן טילטל את יסודות הממשלה של בנט. הפיגוע בת"א מקרב אותו עוד צעד לקריסה

לכתבה המלאה

גם באופוזיציה מתחו ביקורת על עודה. ח"כ ישראל כץ (ליכוד) כתב בטוויטר כי "קריאתו של איימן עודה לשוטרים מוסלמים להשליך את הנשק, בזמן שישראל נמצאת בעיצומו של מאבק מול טרור פנימי וחיצוני, היא הסתה חמורה שעלולה להוביל לאלימות כנגד השוטרים ולפגיעה בביטחון המדינה. מקומו של עודה אינו בכנסת, אלא בבית הסוהר".

ח"כ אופיר כץ (ליכוד) גם פנה ליועמ"שית ולפרקליט המדינה בדרישה לפתוח בחקירה נגד עודה בעבירות המרדה והסתה. "בעיצומו של גל טרור נבחר ציבור קורא לצאת נגד כוחות הביטחון שמגינים בגופם ובחייהם על האזרחים. יש בכך משום קריאה ברורה לעידוד מעשי אלימות, לפגיעה בגופם ולמעשי טרור נוספים. יש בכך גם המרדה שעלולה להביא לשנאה ולאי נאמנות למדינה ולמשטרה וכן דבריו מיועדים לעודד מדנים ואיבה בין חלקי האוכלוסיה. להמרדה זו, הבאה מפי נבחר ציבור עלולות להיות השלכות הרות גורל על האוכלוסיה", אמר. גם ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) תקף את עודה, וכינה אותו "מחבל".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אף קרא לקדם את הדחתו של עודה מהכנסת, לפי הסעיף בחוק יסוד: הכנסת הקובע כי הכנסת רשאית להפסיק את חברותו של ח"כ שתומך במאבק מזוין נגד המדינה ותומך באויב. ח"כ קרעי אמר כי "לאור התבטאויותיו החוזרות ונשנות של ח"כ איימן עודה ושיאם אמש, בסרטון מלא הסתה, המרדה, תמיכה בטרור ובארגוני הטרור, אנחנו חייבים לעשות מעשה ולהפעיל את חוק ההדחה נגדו". לצורך אישור ההליך נדרש כי 70 ח"כים יחתמו על כך בשלב ראשון ומאוחר יותר 90 ח"כים יצביעו במליאת הכנסת בעד הדחתו.

"הצעירים המוסלמים ימשיכו לשרת ולהשתלב"

גם בתוך החברה הערבית התנערו מדבריו של עודה. סא"ל במיל' ראים פלאח אמר כי הדברים "חסרי אחריות ולא מקובלים".

"המשרתים בצה"ל מאמינים אמונה מלאה בדרכם ובצורך לשרת את המדינה והנושא רחוק מאוד מהפוליטיקה שהוא מייצג. הלוחמים הבדואים המוסלמים משרתים שנים רבות, דורות של לוחמים מאז קום המדינה. השירות בצה"ל הוא זכות גדולה וגאווה גדולה שבו אנחנו תורמים את חלקינו בהגנה על המדינה שאנחנו חיים בה. שירות בצה"ל רחוק מכל פוליטיקה בחברה הישראלית. הצעירים הבדואים המוסלמים ימשיכו לשרת ולהשתלב בחברה הישראלית דרך כוחות הביטחון וצה"ל בפרט. אנחנו נעשה את הנדרש על מנת להמשיך לעודד את הגיוס לצה"ל והמשך השייכות למדינה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully