וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נועד עם קארה בניסיון למנוע את התפרקות ימינה והממשלה

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 4:29

מוקדם יותר היום קארה נפגש גם עם עידית סילמן, יו"ר הקואליציה שפרשה לטובת האופוזיציה, וקיים שיחות עם שרת הפנים שקד וח"כ ניר אורבך. לפי גורמים בימינה קארה פועל בתיאום עם בנט ושקד, ובלשכת ראש הממשלה מעריכים שהצליחו לבלום לעת עתה את ההתפוררות הפנימית בימינה

בווידאו: ח"כ סילמן עוזבת את ביתה ברחובות ומסרבת לענות לשאלות עיתונאים/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הערב (ראשון) עם ח"כ אביר קארה, כחלק מהמאמץ לבלום את ההתפוררות בימינה אחרי פרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן. מוקדם יותר היום קארה נפגש גם עם סילמן, וכן קיים שיחות עם שרת הפנים איילת שקד וח"כ ניר אורבך.

לפי גורמים בימינה, קארה פועל בתיאום עם בנט ושקד. בלשכת ראש הממשלה מעריכים שהצליחו לבלום לעת עתה את ההתפוררות הפנימית בימינה, לבודד את סילמן ולמנוע מהליכוד לגייס עריק נוסף - אך באופוזיציה מתכוונים להמשיך להפעיל לחצים כבדים על חברי הכנסת של בנט, ובעיקר על קארה ואורבך, להצטרף אליה ולהפיל את הממשלה.

מאוחר יותר סיעת ימינה פרסמה הערב הודעת הכחשה והבהרה לדיווחים ולהתבטאויות על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת בה נמסר כי ‏"המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה או מהממשלה.
סמוטריץ' וביבי הם שמשתפים פעולה יחד באופוזיציה עם עודה, הכול - על מנת לפגוע בממשלת ישראל".

חברי מפלגת ימינה 
לאחר ההצבעה על חוק האזרחות 
10 במרץ 2022. אתר רשמי, מערכת וואלה!
חברי סיעת ימינה, לפני חודש. בנט מנסה למנוע התפוררות/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בימים האחרונים, אחרי פרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן ואיבוד הרוב הקואליציוני בכנסת, נידונה בקואליציה האפשרות להסתמך על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת בהצבעות מסוימות או כדי למנוע את פיזור הכנסת. ההודעה של ימינה פורסמה לאחר ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד) אמרה אמש בערוץ 12 כי היא לא שוללת את האפשרות לשבת עם המשותפת בקואליציה. ההודעה של ימינה מתנערת מהאמירה של ברביבאי אך לא שוללת את האפשרות לשיתוף פעולה עם חברי כנסת מהמשותפת בהצבעות גורליות בכנסת.

אתמול בנט כינס את ראשי המפלגות הקואליציה בפעם הראשונה מאז פרישת סילמן. במהלך השיחה הייתה הסכמה של ראשי המפלגות על רצונם בהמשך שימור הקואליציה ובצעדים לייצוב המחלוקות והמתחים הפנימיים. הישיבה התקיימה לפני ההודעה שהוציאה היום סילמן בה הבהירה כי החלטתה לפרוש מהקואליציה היא סופית, אך בקואליציה מתכוונים להמשיך ללחוץ עליה שתחזור בה ולבחון אפשרות של שיתוף פעולה.

"ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", כתבה סילמן בהודעה שמסרה מוקדם יותר. "אני קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully