וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילמן מסמנת לבנט: "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה - סופית"

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 15:29

לאחר הדיווחים כי רה"מ ניסה להחזיר את סילמן למקומה, יו"ר הקואליציה לשעבר הודיעה כי אינה מתכוונת לבטל את פרישתה. "קוראת לחברי הסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור ולהקים ממשלה לאומית בכנסת הנוכחית"

בווידאו: ח"כ סילמן עוזבת את ביתה ברחובות ומסרבת לענות לשאלות עיתונאים/מערכת וואלה!

יו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן סגרה היום (ראשון) את הדלת בפני הניסיונות לשכנעה לבטל את פרישתה. בהודעה שמסרה כתבה: "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית. אני קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית".

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי בעקבות פרישת סילמן מהקואליציה, חברי כנסת במפלגה שוחחו ביממה האחרונה על אפשרות להקים מחדש את מפלגת הבית היהודי שתשמש אותם כפלטפורמה במקרה של פיצול מימינה. חברי הכנסת שהיו מעורבים במהלך הם איילת שקד, ניר אורבך וסילמן עצמה.

עידית סילמן. ראובן קסטרו
ההחלטה - סופית. סילמן/ראובן קסטרו

האחרונה אף קיבלה פנייה על כך באמצעות בעלה שמוליק סילמן ונאמר לה כי תהיה לה אפשרות לשמר את השיריון שהובטח לה בליכוד, אם לא תרצה להתמודד לבסוף בפלטפורמה של הבית היהודי. חברי הכנסת במפלגה שוחחו על האפשרות מתוך הנחה שתהיה להם יכולת להשתמש במפלגה שיהיה ניתן למשוך אליה קהל אבוד מהציונות הדתית שאינו מזוהה יותר עם ראש הממשלה נפתלי בנט אך גם סבור שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אינו מייצג אותם.

מנגד, יום לפני כן העריך גורם שנכח בישיבת סיעת ימינה כי המשבר הפנימי במפלגה נבלם לעת עתה. עוד סיפר הגורם כי הוא סבור שבליכוד יתקשו לאתר בשלב זה עריקים נוספים. בנט עדכן בישיבה את חברי הסיעה שהוא שוחח עם כל ראשי המפלגות בקואליציה במאמץ לייצב את הממשלה, והקשיב לחברי סיעתו בנוגע לקשיים שהעלו. "חלק מחברי הכנסת דיברו על האווירה הכללית בקואליציה, ואמרו שהם צריכים יותר גיבוי מראש הממשלה גם מול שאר חברי הקואליציה בנושאים שחשובים להם", אמר גורם בימינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully