וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה לבחון את ההצעה לשלילת קצבאות למשפחות מחבלים

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 21:28

לפי ההצעה יוקם צוות שיגבש מדיניות לשלילת זכאויות לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות ממשפחות המחבלים. הצוות יגבש המלצות בתוך 60 ימים מהקמתו ויציגן לממשלה, "באים חשבון גם עם המעגלים המקיפים את המחבלים". בנוסף, בישיבה אושרה ההצעה להקמת 7 יישובים חדשים בנגב

בווידאו: רה"מ מתייחס בישיבת הממשלה לפיגוע בתל אביב/מערכת וואלה!

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההצעה לבחינת שלילת קצבאות למשפחות מחבלים. את ההצעה הגישו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד, ולפיה יוקם צוות שיגבש מדיניות לשלילת זכאויות לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה, ממשפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל.

הצוות שיתמנה יורכב ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ונציגי משרד הביטחון, משרד המודיעין, הייעוץ המשפטי לממשלה והמל"ל. בתוך 60 ימים מהקמתו, יגבש הצוות המלצות ויציג אותן לממשלה.

"אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים, ולשנות את המשוואה כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור כנגד אזרחי ישראל", אמר בנט. "כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם. מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול. ממשלת ישראל תמשיך להאבק בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה, אין מגבלות בנושא הזה. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיש לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים".

ישיבת ממשלה 10 באפריל 2022. רויטרס
"באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם". בנט/רויטרס

"מחבלים ובני משפחותיהם צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע", אמר לפיד. "לא יתכן שהמדינה תמשיך לשלם קיצבאות למשפחות מחבלים שיכלו למנוע פיגועים ואובדן חיי אדם".

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, מסר כי "מציאות זו, בה אזרחי ותושבי ישראל פונים כנגד תושבי המדינה האחרים, מחייבת בחינה של האמצעים העומדים לרשות המדינה על זרועותיה השונות, הן בהיבט ההרתעתי והן בהיבט העונשי. מול גל הטרור הזה והמציאות הבלתי נתפסת שאזרחי ישראל לוקחים נשק ויוצאים למסע רצח אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים. נילחם בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותינו בכדי להילחם בטרור".

כל שרי מרצ התנגדו להחלטה על שלילת הקצבאות, ובמהלך הישיבה היה דיון סוער בין ימין לשמאל על הסתייגויותיהם. כל שרי מרצ הצביעו גם נגד ההחלטה של שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון זאב אלקין להקמת שבעה יישובים חדשים בנגב.

עוד בוואלה!

בנט בישיבת הממשלה: "לא נשלים עם הפגיעה בקבר יוסף ערב הפסח"

לכתבה המלאה

אושרה הצעה להקמת שבעה יישובים הנגב

באותה הישיבה אושרה הצעתם של שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון זאב אלקין על הקמת עוד שבעה יישובים חדשים במרחב מזרח הנגב והנגב הצפוני. בין השאר, הוחלט להקים יישוב עירוני חדש במועצה האזורית בני שמעון, לבחון הקמת חמישה ישובים חדשים נוספים ואזור תעסוקה לאורך ציר באר שבע-דימונה (כביש 25), והקמת ישוב קהילתי חדש בערבה.

מדובר בהחלטת דגל עבור שרת הפנים איילת שקד, שמקדמת מאז הקמת הממשלה את הקמת היישובים החדשים בנגב. שקד אמרה כי "היינו כחולמים. בתוך פחות מחודש ממשלת ישראל אישרה 14 ישובים חדשים בנגב. לאחר שנים של מדיניות אי-הבנייה, הנגב קם לתחייה. זה צעד חשוב ואסטרטגי מהמעלה הראשונה. מעבר לערך הציוני של תפיסת אדמות המדינה בנגב יש לכך חשיבות ביטחונית גבוהה מאוד. היישובים החדשים יתנו דחיפה משמעותית לחיזוק הפריפריה ולהתיישבות בנגב".

שקד הוסיפה, "דווקא בעת הזו, נוכח כל האירועים הביטחוניים, ממשלת ישראל קובעת רצף אורבני בשטח, תוקעת יתד, ומתחילה לבנות ישובים יהודיים בנגב. זה מרגש אותי ברמה האישית ואני מרגישה שליחה אמיתית שמגשימה את חזון בן גוריון".

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין אמר כי "הקמת הישובים הללו הוא מימוש חזון ציוני חשוב לחיזוק ויישוב הנגב. החלטות ממשלה אלה שהעברנו יחד עם החלטת הממשלה להכפיל את אוכלוסיית הגולן וקצרין הם חיזוק דרמטי להתיישבות הציונית בארץ מחד, ולהגדלה משמעותית של היצע הדירות מנגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully