וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בישיבת הממשלה: "לא נשלים עם הפגיעה בקבר יוסף ערב הפסח"

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 11:54

בניסיון לשדר עסקים כרגיל לאחר פרישת סילמן, בממשלה הכינו סדר יום עמוס במיוחד לישיבתה היום, כשהנושא המרכזי בה הוא המצב הביטחוני. בין השאר צפויה הממשלה להצביע על הצעה לשלילת זכויות ממשפחות מחבלים, קיצוץ רוחבי בשביל עולים מאוקראינה ומפת אזורי עדיפות לאומית

בווידאו: רה"מ מתייחס בישיבת הממשלה לפיגוע בתל אביב/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למצב הביטחוני ולהשחתת קבר יוסף בשטחים. בדבריו אמר כי "המחלוקות הפוליטיות הפנימיות תמיד היו ותמיד יהיו, זה לא מה שימנע מאיתנו לשלב ידיים", והתייחס בכך למשבר הקואליציוני שפרץ בעקבות פרישת עידית סילמן מהקואליציה.

"עשרות פורעים פלסטינים במסע חורבן פשוט השחיתו מקום קדוש עבורנו, היהודים", אמר בנט על השחתת מתחם קבר יוסף שאירעה הבוקר. "הם שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם, ראיתי את התמונות והזדעזעתי. אנחנו לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. אנחנו כמובן נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו, כפי שאנחנו עושים תמיד".

הממשלה מתכנסת היום לראשונה מאז תחילת המשבר בקואליציה בעקבות פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן, ועוד קודם לכן, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס את ראשי מפלגות הקואליציה כדי לדון בייצוב הממשלה. בלשכת ראש הממשלה מקווים שהצליחו לבלום לעת עתה את ההתפוררות הפנימית בימינה, לבודד את סילמן ולמנוע מהליכוד לגייס עריק נוסף, אך באופוזיציה מתכוונים להמשיך להפעיל לחצים כבדים על הח"כים של בנט להצטרף אליה ולהפיל את הממשלה. במקביל, בימים האחרונים בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיימו שיחות עם ראשי המפלגות במטרה להרגיע חיכוכים ומתיחויות ולהחזיר את היציבות.

בניסיון לשדר עסקים כרגיל, במזכירות הממשלה הכינו סדר יום עמוס במיוחד לישיבה השבועית, שצפויה להימשך מספר שעות. בראשו - המצב הביטחוני, וזו גם הפעם הראשונה שהשרים מתכנסים אחרי הפיגוע בתל אביב ומאז שהחל גל הטרור. בין השאר, הממשלה צפויה להצביע על הצעה להקים צוות שיגבש מדיניות לשלילת זכויות סוציאליות ממחבלים אזרחי ישראל ובני משפחותיהם. מדובר בהצעה של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, שנוספה לסדר היום אחרי הפיגוע בתל אביב. לפי ההחלטה, צוות מנכ"לים ממשרדי הממשלה יגבש תוך 60 ימים המלצות למדיניות שלילת קצבאות וזכאויות של תושבים ואזרחי המדינה שביצעו מעשי טרור או עבירות ביטחון. הצוות יגבש המלצות גם לגבי מחבלים קטינים וייבחן את שלילת הקצבאות גם למבצעי פיגועים וגם לבני משפחותיהם.

ישיבת ממשלה 6 במרץ 2022. מארק ישראל סאלם, פול
הממשלה תתכנס לראשונה מאז פרישת סילמן. ישיבת הממשלה בחודש שעבר/פול, מארק ישראל סאלם

בהמשך סדר היום תעלה הצעה של שר האוצר אביגדור ליברמן לקיצוץ רוחבי בסך מיליארד שקלים ממשרדי הממשלה, שנועד לממן קליטת עולים מרוסיה ואוקראינה. ההחלטה קובעת קיצוץ של 0.9% מכלל משרדי הממשלה ועשויה לעורר התנגדות בקרב חלק מהמשרדים שידרשו שינויים והחרגות. הצעת האוצר כוללת, בין היתר, קיצוץ של 61 מיליון שקלים במשרד התחבורה, 50 מיליון שקלים בביטחון, 63 מיליון שקלים מהמשרד לביטחון פנים, 33 מיליון שקלים ממשרד החינוך, וכ-16 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות בשנה הבאה.

החלטה נוספת שיכולה להציף מחלוקות נוגעת לאישור רשימת אזורי עדיפות לאומית, נושא שכבר עורר בעבר ויכוחים עזים בין ימין ושמאל בממשלה. מפת אזורי העדיפות הלאומית כוללת רשימת יישובים ואזורים שלהם הממשלה מעניקה הטבות מסים, מענקים, תמריצים וסיוע בדיור ותעסוקה במטרה לעודד בהם התיישבות ולקדם פרויקטים של תכנון, תשתיות ובנייה. רשימת היישובים שתובא לאישור השרים מבוססת על המפה שאושרה ב-2018, על ידי ממשלת נתניהו, ומעוררת התנגדות בקרב שרי מרצ ומפלגת העבודה שניסו בחודשים האחרונים לשנות את הרשימה ולהוציא ממנה חלק מהיישובים בהתנחלויות. ואולם, לאחר שבקואליציה לא הצליחו להגיע להסכמות, הוחלט לאמץ את המפה הקודמת עד סוף 2022.

בכניסה לישיבת הממשלה אמר שר הדתות מתן כהנא, וחבר בסיעת ימינה, כי סיעתו "לא מתפרקת". לדבריו, "ימינה רוצה בהמשך קיומה של הממשלה שעושה דברים חשובים לאזרחי מדינת ישראל. צריך לחזור לקווי היסוד עליהם הסכמנו בהקמת הממשלה". בנוסף אמר כי התכתב עם סילמן, וכי היא עברה תקופה קשה שבסופה "נשברה". "שום דבר מהותי לא השתנה מאז שהקמנו את הממשלה, היא צריכה להמשיך לעבוד ולעשות טוב לישראל".

שרת הפנים איילת שקד סירבה להתייחס למשבר הפוליטי, אלא רק להחלטות של משרדה שיעלו היום בממשלה. "הממשלה תחליט היום על הקמת עוד שבעה יישובים בנגב, חלק מ-14 יישובים שמאושרים בממשלת ישראל. אחרי שבמשך שנים לא בנו יישובים חדשים בנגב - אנחנו בונים".

עוד בוואלה!

בנט וחברי סיעת ימינה החליטו - ח"כ שיקלי יוכרז כפורש

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 6 במרץ 2022. מארק ישראל סאלם, פול
בנט/פול, מארק ישראל סאלם

שר התקשורת יועז הנדל התייחס לחוסר היציבות בממשלה וקשר אותו למצב הביטחוני, "זה בדיוק מה שהטרור רוצה, להטיל מחלוקות במדינת ישראל. חוסר יציבות לא טוב לאף אחד חוץ מאויבנו. נעשה הכל כדי לייצב המערכת", אמר.

כמו כן התייחס שר התקשורת לסיקור התקשורתי בפיגוע בתל אביב. "מה שהיה שם ביום חמישי זה הפקרות וחציית קו אדום. אני נגד רגולציה, אבל כפי שבמלחמה יש אזורים שהם סגורים ואף אחד לא נכנס אליהם, כך גם בזירת אירוע פעילה לא יכול להיות שמצלמות ילוו כוחות לוחמים. מחר אקיים דיון על כך בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים ונשנה את ההתנהלות הזו. מאוד מקווה שלא ניאלץ להשתמש בכלים רגולטוריים במשרד התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully