וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים השחיתו את קבר יוסף; צה"ל ביצע מבצע מעצרים נרחב בצפון השומרון

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 10:13

כוחות הביטחון ערכו מבצע מעצרים נרחב בצפון השומרון, במהלכו חוליית טרור הצליחה להימלט לשטח ישראל. במקביל, פלסטינים פרצו למתחם קבר יוסף וגרמו נזק כבד במקום. גנץ: פגיעה ברגשות העם היהודי, העברתי מסר חריף לרשות. ראש מועצת שומרון: להשיב את השליטה במקום לצה"ל

בווידאו: פעילות צה"ל בכפר יעבד בצפון השומרון/צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון פעלו הלילה (ראשון) בכמה מוקדים בשטחים, בהם ג'נין, במחנה הפליטים בלאטה בשכם, ובכפר יעבד, ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק. מדובר במבצע בהיקף גדול שמתקיים זה היום השני ברציפות, שבו פועלים כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב. במקביל, כמאה פלסטינים פרצו הלילה למתחם קבר יוסף וגרמו נזק רב למקום.

במהלך הפעילות בשומרון, מספר פלסטינים שלפי החשד נשאו נשק חצו לשטח ישראל במרחב קו התפר באזור ג'נין. לוואלה! נודע שכוחות צה"ל ניהלו מרדף אחריהם סמוך לקן התפר מול אום אל-פחם, במהלכו הצליחו הכוחות להחרים רובה מסוג קרלו ועשרות כדורים. החשודים הצליחו להימלט לכיוון אום אל פאחם.

יותר מעשרה פלסטינים החשודים בפעילות טרור נעצרו במהלך הלילה במהלך הפעילות של צה"ל ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הפעילות, נכנסו כוחות צה"ל לשכונה המזרחית של ג'נין בעקבות מחאות אלימות שהתרחשו במקום, שכללו ירי, ועימותים החלו במקום.

התפרעות פלסטינים בקבר יוסף. 10 באפריל 2022. מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית, אתר רשמי
הנזק בקבר יוסף, הבוקר/אתר רשמי, מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

במהלך הלילה פרצו כמאה פלסטינים לקבר יוסף וגרמו נזק למתחם הקבר. השוטרים הפלסטינים שהיו במקום לא הצליחו למנוע את התפרעותם, ואלו הציתו את חדרי המתחם, ושברו את המצבה שעל הקבר.

שר הביטחון בני גנץ התייחס להשחתה ואמר כי מדובר באירוע חמור ביותר. "מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים". הוא הוסיף כי ישראל תפעל לתקן את המתחם ולהחזירו לקדמותו במהירות, ותפעל "בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור".

לדבריו, הוא העביר "מסר חריף" לרשות הפלסטינית, "שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

"את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות, זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים", אמר בעקבות המקרה יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "על מדינת ישראל להחזיר את צה"ל למקום ואת ישיבת עוד יוסף חי", דרש.

עוד בוואלה!

לקראת הריסתו: צה"ל פשט בג'נין על בית המחבל שביצע את הפיגוע בת"א, האב לא נעצר

לכתבה המלאה
פעילות לוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול על הכפר יעבד בצפון השומרון 10 באפריל 2022. דובר צה"ל
צה"ל בפעילות בשומרון, היום/דובר צה"ל

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב להרס הקבר ואמר כי יש להחזיר לאלתר את שליטת צה"ל בקבר יוסף. לדבריו "הרשות הפלסטינית - דאעש".

מדובר צה"ל נמסר כי לוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול פשטו במבצע חטיבתי על הכפר יעבד בצפון השומרון. לפי הודעתו, במבצע סרק הצבא אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר, ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הירי בבני ברק לפני כשבועיים.

במהלך המבצע נעצרו שמונה חשודים במעורבות בפעילות טרור. לוחמי צה"ל איתרו תחמושת צה"לית ומדי צה"ל בביתו של אחד החשודים. בבית נוסף, איתרו מטען חבלה שעתיד היה לשמש לפיגוע. הלוחמים החרימו את הנשק ועצרו את החשודים, שהועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

במהלך הפעילות פעלו כוחות הצבא למול הפרות סדר אלימות במקום באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בנוסף, לוחמי צה"ל עצרו חשוד שזרק לעברם מטען. לא היו נפגעים לצה"ל.

התפרעות פלסטינים בקבר יוסף. 10 באפריל 2022. מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית, אתר רשמי
הנזק בקבר יוסף, הבוקר/אתר רשמי, מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

בעקבות המחאות האלימות שהתפתחו במהלך פעילות כוחות הביטון, דיווחו הפלסטינים על מספר פצועים שלהם שפונו לבתי חולים. בהמשך היום צפויה צעדת תמיכה בלב העיר חברון, שגם במהלכה צפויות מחאות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully