וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: הפרלמנט פוזר לקראת הבחירות במאי

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 15:01

המלך ראמה העשירי תמך בצו לפיזור הפרלמנט, לקראת הבחירות שחייבות להיערך 45-60 יום לאחר מכן. הבחירות ייערכו כנראה ב-14 במאי

תאילנד פיזרה היום (שני) את הפרלמנט כדי לסלול את הדרך לבחירות במאי שיתמקדו במאבק כוחות בין הממסד שנתמך על ידי הצבא לתנועה פוליטית ששלטה לפני עשרים שנה.

על פי ה"רויאל גאזט", המלך ראמה העשירי תמך בצו לפיזור הפרלמנט, לקראת הבחירות שחייבות להיערך 45-60 יום לאחר מכן. מקורות המעורים בנושא אמרו לרויטרס כי הבחירות ייערכו כנראה ב-14 במאי. "זאת השבה של הכוח לקבל החלטות לעם כדי להמשיך במשטר דמוקרטי עם המלך כראש המדינה", נכתב בצו.

בבחירות יתעמתו משפחת שינאוואטרה המיליארדרית ובעלות בריתה במגזר העסקים מול מפלגות ופוליטיקאים המקורבים לאויביה בצבא המלכותי ובקרב השמרנים הוותיקים. מפלגות שנשלטו על ידי משפחת שינאוואטרה ניצחו בכל מערכת בחירות מאז 2001, הודות למדיניות פופוליסטית שכוונה למעמד הפועלים. עם זאת, שלוש ממשלות שלה הודחו בהפיכות צבאיות או בפסיקות של בית המשפט.

בבחירות במאי ייבחרו חברי הפרלמנט, שעם הסנאט יבחרו ראש ממשלה עד סוף יולי. הקבינט יוכרז בתחילת אוגוסט, על פי לוח זמנים שמסרה הממשלה.

המועמדת המובילה בסקרים לראשות הממשלה היא פאטונגטארן שינאוואטרה, בת ה-36, ממפלגת האופוזיציה Pheu Thai. התמיכה בה זינקה בעשר נקודות ל-382% בסקר מסוף השבוע, יותר מפי שניים לעומת היריב הצמוד ביותר שלה. מפלגתה Pheu Thai צפויה לגרוף את מרבית 100 המושבים בפרלמנט ו-400 מחוזי הבחירה.

פאטונגטארן שינאוואטרה. רויטרס
המועמדת המובילה פאטונגטארן שינאוואטרה/רויטרס
פריות צ'אן-אוצ'ה, ראש ממשלת תאילנד. רויטרס
פריות צ'אן-אוצ'ה, ראש הממשלה המכהן/רויטרס

פריות צ'אן-אוצ'ה, בן ה-68, ראש הממשלה המכהן שנמצא בשלטון מאז הפיכתו ב-2014 נגד הדודה של פאטונגטארן, יינגלאק שינאוואטרה, מפגר בסקרים ומדורג שלישי. הוא ימשיך לכהן כראש ממשלה זמני עד שייבחר ראש ממשלה חדש.

מפלגה עם לפחות 25 מושבים יכולה למנות מועמד לראשות הממשלה שעליו יצביעו הבית התחתון והעליון. המנצח חייב לקבל יותר ממחצית מ-750 קולות. כיום מכהנים 250 סנאטורים שהצבא מינה לאחר ההפיכה ב-2014. אלה צפויים להצביע בעד המועמד שבו תומך הצבא או בעלות בריתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully