וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: 43 שנות מאסר לאישה שמתחה ביקורת על המלך ברשת

19.1.2021 / 16:53

בית משפט גזר את העונש הכבד ביותר אי-פעם במסגרת החוק האוסר על פגיעה בארמון על אישה ששיתפה פוסטים וסרטונים ביוטיוב ובפייסבוק. זאת בתקופה של מחאה חסרת תקדים נגד המונרכיה החזקה

בווידאו: המפגינים בתאילנד קוראים למלך לוותר על האוצר המלכותי/צילום: רויטרס

בית משפט בתאילנד גזר היום (שלישי) יותר מ-43 שנות מאסר על אישה בת 65 ששיתפה פוסטים נגד משפחת המלוכה. זה העונש הכבד ביותר שהוטל אי-פעם בממלכה על אדם שעבר על החוקים הדרקוניים האוסרים למתוח ביקורת על הארמון.

העונש על אנצ'ן פרילרט נגזר בתקופה של מחאות חסרות תקדים מצד צעירים המבקרים באופן גלוי את המונרכיה, דבר שנחשב לטאבו עד לא מכבר. בכך הם חשפו את עצמם להעמדה לדין על פגיעה בשמו של המלך, עבירה שדינה 15 שנות מאסר על כל תקרית.

אנצ'ן הודתה ב-29 מקרים שבהם שיתפה ופרסמה סרטונים ביוטיוב ובפייסבוק בין 2014 ל-2015. עורך דינה אמר לרויטרס כי בתחילה היא נשלחה ל-87 שנות מאסר, אבל בשל הודאתה, בית המשפט קיצר בחצי את העונש שלה. עורך הדין, החבר בארגון עורכי דין תאילנדים למען זכויות אדם, אמר כי היא יכולה לערער על העונש בפני שתי ערכאות גבוהות יותר.

מלך תאילנד, ראמה ה-10 במהלך טקס לציון מותו של מלך תאילנד השביעי 13 באוקוטובר 2020. AP
המשטרה חזרה להפעיל את החוק המגן על הארמון. מלך ומלכת תאילנד בבנגקוק/AP

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל הביע תרעומת על העונש, שתואר גם על ידי שני ארגוני זכויות אדם מקומיים ככבד ביותר שהוטל אי-פעם בשל העלבת המונרכיה בתאילנד. גורמי ביטחון פשטו על הבית של אנצ'אן בינואר 2015, זמן קצר אחרי ההפיכה הצבאית בהובלת מנהיג החונטה פריות צ'אן אוצ'ה, שמשמש כיום ראש הממשלה אחרי הבחירות ב-2019.

לפחות 169 בני אדם הועמדו לדין על העלבת המלך ומשפחת המלוכה מאז ההפיכה, וחלק מהתיקים נידונו במשך שנים. המקרה של אנצ'אן נידון תחילה בבית משפט צבאי לפני שעבר לבית משפט אזרחי.

הרשויות חזרו בסוף השנה החולפת להשתמש בחוק אחרי תקופה קצרה של הפסקה. מאז נובמבר, יותר מ-40 פעילים צעירים בתנועת המחאה נאשמו בהעלבת המונרכיה, אך טרם הגיעו למשפט.

אתמול נגזרו ארבע שנות מאסר על אדם נוסף שנעצר ב-2014, אחרי שפרסם מאמרים ושירים ברשת שלפי בית המשפט הכילו "שקרים" לגבי המונרכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully