וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של שקט, תאילנד חווה את התפרצות הקורונה הקשה ביותר שלה

הממלכה בודקת עשרות אלפי אנשים אחרי מאות מקרים שהתגלו בשוק של פירות ים, שבו מהגרים רבים ממיאנמר השכנה. על האזור הוטל סגר ועוצר, והעובדים מתבקשים להסתגר בבתים. תאילנד הייתה המדינה השנייה אחרי סין שבה התגלה הווירוס, אך הצליחה לשמור על תחלואה נמוכה ביחס לעולם

בווידאו: בעקבות התפרצות קורונה במדינה, בתאילנד הגדילו את היקף הבדיקות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

תאילנד חווה את התפרצות הקורונה הקשה ביותר שלה, אחרי שהתגלו מאות מקרים הקשורים לשוק פירות הים הגדול ביותר שלה. היא הטילה סגר ועוצר לילי על סמוט סקהון, מחוז החוף הסמוך לבירה בנגקוק, עד 3 בינואר. בשוק המקומי עובדים בעיקר מהגרים ממיאנמר השכנה.

תאילנד הייתה המדינה הראשונה מחוץ לסין שאבחנה מקרה קורונה, אבל שמרה על תחלואה נמוכה מאז, עם קצת יותר מ-4,000 מקרים ו-60 מתים מתוך כ-70 מיליון איש, עד ההתפרצות האחרונה. היום (שני) כבר אובחנו לקורונה 360 מהגרים, המספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה.

המדינה החלה בבדיקות מאסיביות של עשרות אלפי אנשים אחרי שמוכרת בת 67 משוק מאהאצ'אי, לב תעשיית פירות הים של תאילנד, אובחנה חיובית ביום חמישי האחרון. הרשויות אמרו כי האישה מעולם לא עזבה את המדינה וכי הן חוקרות את מקור ההדבקה. לאחר מכן אובחנו ארבעה מקרים נוספים, ועד יום ראשון המספר זינק ל-689.

מדידת חום למבקרים בשוק חג המולד בבנגקוק, תאילנד, בזמן התפרצות של נגיף הקורונה במדינה. 21 בדצמבר 2020. רויטרס
מודדים חום ועוטים מסיכות. מבקרים בשוק חג המולד בבנגקוק, היום/רויטרס

יחד עם האצת הבדיקות, פועלים ממיאנמר החיים בסמוך לשוק הורו להישאר במגוריהם. "אנחנו נועלים אותם ומונעים מהם לזוז", אמר שר הבריאות, שהוסיף כי הפועלים מקבלים מזון ומים. גורמי הבריאות אמרו כי רוב המקרים שאובחנו עד כה היו אסימפטומטיים.

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, הבטיח להשתלט במהרה על ההתפרצות. "אנחנו נקטע במהירות את מעגל המגיפה", כתב בפייסבוק. "כבר יש לנו ניסיון בטיפול בזה". ראש הממשלה עומד בפני חודשים של מחאות נגד צעירים פרו-דמוקרטים, הדורשים את התפטרותו. ההתפרצות מגיעה בזמן שתאילנד מנסה לשקם את תעשיית התיירות שלה, שנפגעה קשה מהמגיפה. בחמישי היא הקלה על חלק מההגבלות שהטילה כדי לאפשר ליותר תיירים זרים לבקר בממלכה.

מבקרת עוטה מסיכה בשוק חג המולד בבנגקוק, תאילנד, בזמן התפרצות של נגיף הקורונה במדינה. 21 בדצמבר 2020. רויטרס
הקלו על המגבלות כדי לאפשר ביקור של יותר תיירים. מבקרת בשוק בבנגקוק, היום/רויטרס

בינתיים, הרשויות בבנגקוק קראו לתושבים להקפיד ולהימנע מההתקהלויות המוניות ולשמור על ריחוק חברי. הן קראו גם לחברות מהמגזר הפרטי לבטל את חגיגות השנה החדשה שלהן.

עובד ממיאנמר, העוזר לתאם את הבדיקות, סיפר על התבטאויות נגד מהגרים ברשתות החברתיות, שבהן מאשימים המקומיים את הפועלים ביבוא הנגיף. מיאנמר, שמערכת הבריאות השברירית שלה מתקשה להתמודד עם המגיפה, רושמת יותר מאלף מקרים ביום בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully