וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו לתמיכה במנהיג האופוזיציה בתאילנד: "נגד הדיקטטורה"

14.12.2019 / 22:50

הניסיונות לפסול את מנהיג המפלגה השלישית בגודלה הוציאו אלפים לרחובות הבירה בנגקוק, במסגרת ההפגנה הגדולה ביותר מאז עלייתו של ראש הממשלה לשלטון ב-2014. מוביל המחאה, שהצליח לסחוף אחריו את הצעירים באמצעות הרשתות החברתיות, איים כי "זוהי רק ההתחלה"

צילום: רויטרס

אלפי מתנגדי ממשלת תאילנד מוחים מאז אתמול (שישי) בבנקוק, בעקבות הניסיונות לפסול את מנהיג מפלגת האופוזיציה "קדימה לעתיד", המיליארדר בן ה-41 תנאתורן ג'ואנגרונגרואנגקיט. ההפגנה, שעוררה מחדש את הזיכרונות מהמחאות שפקדו את הבירה בשני העשורים האחרונים, הייתה הגדולה ביותר מאז שראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, עלה לשלטון בשנת 2014 והבטיח לשים קץ לאי השקט.

"זוהי רק ההתחלה", הבטיח תנאתורן בפני הקהל המריע, שהתפזר על גבי המדרכות והמדרגות בסביבת הקניון MBK, בלב מחוז הקניות והעסקים של בנקוק. הוא הפך לאחד המתנגדים הבולטים של ממשלתו של פריות בן ה-65 מאז הבחירות בחודש מרץ, שלדברי האופוזיציה שובשו לטובת הצבא.

המיליארד תנאתורן ג'ואנגרונגרואנגקיט מנהיג מפלגת קדימה לעתיד בפני תומכיו בבנקוק, תאילנד ב-14 בדצמבר 2019. רויטרס
"פריות, עדיין אל תפחד". תנאתורן בפני תומכיו המריעים בבנקוק/רויטרס

ועדת הבחירות התאילנדית ביקשה מבית המשפט החוקתי לפרק את מפלגתו של תנאתורן, בטענה שהפרה את החוקים החלים על מפלגות הפוליטיות על ידי קבלת הלוואות בסך מיליונים רבים של דולרים. בחודש שעבר, בית המשפט החוקתי הורה לשלול מתנאתורן את חברותו בפרלמנט בשל אחזקתו במניות בחברת תקשורת ביום שבו נרשם כמועמד בבחירות.

דור חדש

המשתתפים כללו בין היתר את בוגרי מחאת "החולצות האדומות", תומכי המנהיג הפופוליסט המודח תאקסין שינוואטרה, שהתעמתו עם תומכי הארמון והצבא - השמרנים המכונים "החולצות הצהובות".

אולם, חלק מהמפגינים נגד הממשלה היו צעירים יותר, ורבים מהם אמרו שזו המחאה הראשונה שבה הם משתתפים. "הגיע הזמן", אמר העובד המשרדי פניפה טיאקהומה בן ה-30. "הם עשו הכול כדי למנוע מהדמוקרטיה לפרוח".

תנאתורן נעזר ברשתות החברתיות כדי לסחוף את התאילנדים הצעירים. הצבא התאילנדי הביע את חוסר אהדתו כלפי התנועה והאשים אותה בניסיון להמריד את הצעירים נגד המונרכיה והכוחות המזוינים.

"היום זהו מפגן כוח כדי שבעתיד רבים אחרים יצטרפו אלינו", אמר תנאתורן בהפגנה ופנה בדבריו לראש הממשלה: "אנחנו כאן היום רק כניסוי מבחן. פריות, עדיין אל תפחד. הדבר האמיתי יגיע בחודש הבא".

המחאה נגד ממשלת תאילנד מניפים את אצבעותיהם באוויר בבנקוק ב-14 בדצמבר 2019. רויטרס
מחווה הלקוחה ממשחקי הרעב. מתנגדי הממשלה מניפים את שלוש אצבעותיהם/רויטרס

דובר המפלגה טען שיותר מ-10 אלף בני אדם השתתפו במחאה, אך הרשויות לא מסרו את הערכתן הרשמית. רבים הניפו את שלוש אצבעותיהם באוויר - המחווה המזוהה עם מתנגדי החונטה הצבאית, בהשראת הסרט "משחקי הרעב". מתנגדי הממשלה מתכננים גם "ריצה נגד הדיקטטורה" ב-12 בינואר.

תנאתורן חתם על הסכם עם שש מפלגות מהאופוזיציה לקידום שינויים בחוקה. מפלגות אלה הביעו את תמיכתן במחאה. אחת המפלגות היא "פאו תאי", המזוהה עם תאקסין, שהודח מהשלטון ב-2006 ומאז לא שב לארצו. אחותו הודחה בעצמה מראשות הממשלה על ידי פריות.

מפלגת פאו תאי מהווה רוב מהבית התחתון של הפרלמנט, המונה 500 מושבים, אך אימצה גישה מתונה יותר להתנגדות לממשלה לעומת מפלגת "קדימה לעתיד", שהגיעה למקום השלישי בבחירות. "פאלאנג פרצ'ה", שהוקמה על ידי חברי החונטה התומכים בצבא במדינה, הגיעה למקום השני. פריות אמר לכתבים ביום שישי האחרון שזה לא היה ראוי לארגן מחאה לקראת סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully