וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בארמון בתאילנד נמשכת: המלך הדיח שישה בכירים "מרושעים"

הארמון מסר כי השישה, הכוללים שני שומרים מלכותיים ואישה, הפגינו התנהגות "מרושעת באופן קיצוני" וניסו לנצל את מעמדם לצורך רווחיהם. הם מצטרפים להדחתה של הפילגש הרשמית של המלך, שניסתה לחתור תחת המלכה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון הדיח אתמול (רביעי) שישה בכירים בארמון בשל התנהגות "מרושעת באופן קיצוני", יומיים אחרי שהסיר את כל התארים של הפילגש שלו, משום שהיא הפגינה "חוסר נאמנות". השישה שהודחו כוללים אישה, קצין משטרה בכיר ושני שומרים בארמון. הם הואשמו בניצול "תפקידיהם הרשמיים למען רווחיהם או רווחיהם של אנשים אחרים".

בהודעה הרשמית שפורסמה בעלון המלכותי, נכתב כי השישה "הפרו באופן חמור את קוד ההתנהגות בשל מעשיהם המרושעים כשניצלו את עמדותיהם למען רווחיהם או רווחיהם של אחרים". עוד נכתב: "הם גם לא צייתו לתקנות המלכותיות, מה שהוביל לפגיעה חמורה בעניינים המלכותיים".

טקס ההכתרה של מלך תאילנד בבירה בנגקוק, 4 במאי 2019. רויטרס
טקס ההכתרה של מלך תאילנד/רויטרס

ביום שני, הודיע הארמון כי בת הלוויה הרשמית של המלך, סינינט וונגווג'ירפקדי, הייתה "שאפתנית" והיא "ניסתה לקדם את עצמה למעמד המלכה". עוד נאמר כי התנהגותה הייתה "לא מכובדת". היא איבדה את כל תאריה ודרגותיה בהחלטה שהיממה את הממלכה.

היא הייתה האישה הראשונה שקיבלה את תואר בת הלוויה האצילית המלכותית אחרי כמעט מאה שנה. היא מונתה ביולי האחרון, כחודשיים בלבד אחרי שהמלך התחתן עם המלכה סות'ידה טידג'אי, אשתו הרביעית. סינינט, שהייתה בדרגת מייג'ור-גנרל, היא טייסת, אחות ומאבטחת בהכשרתה.

המלך לקח לעצמו סמכויות גדולות יותר מאשר אלו שהיו לאביו הנערץ, שמת ב-2016. חוקי המלוכה בתאילנד אוסרים על כל סוג של ביקורת נגדה והם נושאים עונשי מאסר כבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully