וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הביע דאגה בפני נתניהו מהמהפכה המשפטית והדגיש: "תומך במאמצי הפשרה"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 10:12

ביידן שוחח לראשונה עם נתניהו על הרפורמה שמקדמת הממשלה ולפי מקורות, השיחה נמשכה כחצי שעה. הנשיא האמריקני הדגיש כי שינויים מהותיים במערכת המשפט צריכים להתבסס על תמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר. נתניהו: "ישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת"

בווידאו: נתניהו רומז לארה"ב: "אני מרגיע את ידידינו - היינו ונישאר דמוקרטיה"/מערכת וואלה!

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח אמש (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביע דאגה על התכנית המשפטית שמקדמת הממשלה. לטענתו הוא תומך במאמצי הפשרה ברפורמה ושינויים מהותיים במערכת המשפט צריכים להתבצע תוך התבססות על תמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר. הנשיא הוסיף כי ערכים דמוקרטיים עמדו מאז ומתמיד בבסיס היחסים בין ארצות הברית לישראל וציין שכך זה חייב להימשך גם בעתיד. לפי מקורות שמעורים בנושא, השיחה בין השניים נמשכה כחצי שעה.

בנימין נתניהו | ג'ו ביידן. פלאש 90, יונתן זינדל, רויטרס
נתניהו וביידן. דנו על המהפכה המשפטית/רויטרס, פלאש 90, יונתן זינדל

למה זה חשוב

  • זו הפעם הראשונה שבה ביידן משוחח עם נתניהו על סוגיית המהפכה המשפטית.

עוד בוואלה!

בעקבות הביקורת שמתח: הקונסול בניו יורק אסף זמיר זומן לבירור במשרד החוץ

לכתבה המלאה

מאחורי הקלעים

  • בכיר אמריקני אמר כי במהלך השיחה הנשיא ביידן הביע דאגה מהחקיקה המתוכננת בנושא מערכת המשפט וחזר על עמדתו כידיד ישראל כי הוא מקווה שתושג הסכמה רחבה על החלטות הנושא הזה. "השיחה היתה כנה וישירה", אמר הבכיר האמריקני. הוא הוסיף כי "הם החליפו כמה רעיונות בנושא".

מה הם אומרים

  • לפי הבית הלבן, ביידן הדגיש בשיחה כי ערכים דמוקרטיים עמדו מאז ומתמיד בבסיס היחסים בין ארצות הברית לישראל וציין שכך זה חייב להימשך גם בעתיד.
  • לדבריו, חברות דמוקרטיות רק מתחזקות כתוצאה ממערכת אמיתית של איזונים ובלמים.
  • כמו כן, הוא הוסיף כי שינויים מהותיים במערכת המשפט צריכים להתבצע תוך התבססות על תמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר.
  • ביידן טען שהוא תומך במאמצי הפשרה ברפורמה, כך שהיא תעלה בקנה אחד עם הערכים הדמוקרטיים הבסיסיים הללו.

במוקד החדשות

  • מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו אמר לביידן שישראל הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת. עוד דנו השניים בפיגוע שאירע מוקדם יותר היום בחווארה, בו נפצע אזרח ישראלי. נתניהו אמר לביידן כי ישראל תמשיך לפעול בכל מקום נגד המחבלים ואדריכלי הטרור. עוד התמקדה השיחה באיום האיראני והרחבת מעגל השלום.

שווה לשים לב

  • במהלך השיחה ביידן לא הזמין את נתניהו לביקור בבית הלבן. בכיר אמריקני אמר כי העובדה שביקור עוד לא התקיים נובעת מאילוצי לו"ז.

בחודש שעבר התייחס הנשיא האמריקני למהפכה המשפטית בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" ואמר כי עצמאות מערכת המשפט היא מרכיב חשוב בדמוקרטיה בישראל ובארה"ב וכי כל שינוי מהותי שנעשה צריך להתבסס על הסכמה רחבה.

השבוע אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי "הרפורמה המשפטית בישראל דורשת קונצנזוס". זאת, ברקע דחיית הקואליציה את "מתווה העם" שהציע נשיא המדינה יצחק הרצוג, והמחאות הגוברות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית.

יום לפני כן ארצות הברית הביעה לראשונה תמיכה ב"מתווה העם" שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אנחנו תומכים במאמציו של הנשיא הרצוג למצוא פתרון שעולה בקנה אחד עם הערכים הדמוקרטים המשותפים של ישראל וארה"ב, כגון איזונים ובלמים ועצמאות מערכת המשפט", מסר דובר הבית הלבן לנושאי ביטחון לאומי ג'ון קירבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully