וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בחווארה: מחבל פתח באש לעבר רכב ישראלי, בן 30 נפצע בינוני

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 20:56

בתום סריקות המחבל נעצר על ידי כוח צה"ל. צוות מד"א העניק טיפול רפואי ראשוני לגבר - שהספיק להשיב אש ולפצוע את המפגע. צה"ל סגר את הכניסות לכפר משני הצדדים והועלתה רמת הכוננות בשומרון בשל חשש ממהומות. בצל המתיחות באזור, בן 63 נפצע קל מיידוי אבנים בבנימין

פיגוע ירי בחווארה/מערכת וואלה!

מחבל פתח באש היום (ראשון) לעבר רכב ישראלי בצומת עינבוס בכפר חווארה שבשומרון. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי ראשוני לגבר בן 30 שנפצע בינוני ופינה אותו לבית החולים בילינסון כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. צה"ל סגר את הכניסות לכפר משני הצדדים והועלתה רמת הכוננות בשומרון על רקע חשש ממהומות. בתום סריקות המחבל לית נצאר, בן 28 מהכפר מאדמא, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

הפצוע הוא דוד שטרן, תושב איתמר ואזרח אמריקני בן 30. שטרן הספיק להשיב אש ולפצוע את המחבל - שהותיר את נשקו בזירה ונמלט מהמקום. אשתו, בת ה-35, שהתה עמו במכונית בזמן שנורה ולקתה בחרדה ופונתה לבית החולים.

שלמה בלס, גיסו של שטרן תיאר כי "היה פה נס גדול. הוא לוחם מיומן ותפקד בקור רוח ברגע האמת. הוא פעל בנחישות וצריך גם להודות לה'".

מבית החולים בילינסון נסר כי "הפצוע הובא כשהוא במצב בינוני ובהכרה מלאה. הוא הורדם במטרה להקל על כאביו, מצבו יציב והוא ימשיך לקבל טיפול רפואי בבית החולים. לא נשקפת סכנה לחייו".

תמונה של הפצוע עם משפחתו לפני הפציעה. באדיבות המשפחה
דוד שטרן עם משפחתו/באדיבות המשפחה
אירוע ירי בכפר חווארה שבשומרון. 19 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הנשק בו ירה המחבל/אתר רשמי, ללא

לאחר הפיגוע, מתנחלים החלו ליידות אבנים בחווארה וכוחות מג"ב הוקפצו לאזור. ארגון "יש דין" הזהיר מפני חשש מפרעות בחווארה, כפי שהיו במקום לפני כשלושה שבועות: "מזהירים כי בשעות האחרונות יש התארגנות להפגנות באזור העיירה חווארה בעקבות הפיגוע שהתרחש מוקדם יותר באזור. אנחנו מקווים שהנהלים אכן חודדו הפעם ושחיילי הצבא תודרכו בדבר חובתם וסמכותם להגן על פלסטינים ולעצור את הפורעים".

בצל המתיחות באזור, גבר בן 64 נפצע קל לאחר שיודו לכיוון רכבו אבנים בצומת הדואר בכביש 463 שבבנימין. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שיבא שברמת גן.

מדובר בפיגוע הירי השני במקום בתוך שלושה שבועות - אז, נורו למוות שני האחים הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב בני 21 ו-19. כמו לפני שלושה שבועות, גם היום הפיגוע בחווארה מתרחש בעיצומה של פסגה מדינית ביטחונית בין ישראל לפלסטינים - הפעם בשארם אל-שייח'.

אירוע ירי בכפר חווארה שבשומרון. 19 במרץ 2023. דובר צה"ל
הרכב שנפגע מהירי/דובר צה"ל
דיווח על אירוע ירי בכפר חווארה שבשומרון. 19 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הרכב שנפגע מהירי/אתר רשמי, ללא

האחים נורו למוות בכביש 60 סמוך לחווארה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם. מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בישראלים, תושבי יישוב בשומרון. על פי גורם ביטחוני, בזירה נמצאו 12 תרמילים.

כמה שעות לאחר הפיגוע, מאות מתנחלים תקפו פלסטינים בכניסה לישוב ובצומת תפוח. עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות הוצתו - וכן נהגים פלסטינים הותקפו באבנים. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על גופת פלסטיני שככל הנראה נורה בין כפר זעטרה לחווארה שבאזור.

עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהם לאחר שהוצתו. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ורכב משטרתי מסוג מכת"זית נכנס למקום, אולם רק כעבור שעות הושגה שליטה - לאחר שאלו המשיכו לתקוף ולהצית מבנים באזור. עוד נמסר כי פלסטיני נפצע קל מיידוי אבנים, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 20 פצועים קל משאיפת עשן, ועל פצוע קשה מפגיעת אבן בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully