וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על "מתווה העם": תומכים במאמצים למצוא פתרון שעולה בקנה אחד עם ערכים דמוקרטים

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 21:36

הבעת התמיכה האמריקנית במתווה של נשיא המדינה הינה התגובה הרשמית הראשונה שמגיעה מוושינגטון. היא מצטרפת לתמיכה במתווה שהביע גם קנצלר גרמניה במהלך פגישה עם נתניהו בברלין

נתניהו דוחה את מתווה הפשרה שהציג הנשיא למהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

ארצות הברית הביעה הערב (חמישי) תמיכה ב"מתווה העם" שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג. "אנחנו תומכים במאמציו של הנשיא הרצוג למצוא פתרון שעולה בקנה אחד עם הערכים הדמוקרטים המשותפים של ישראל וארה"ב, כגון איזונים ובלמים ועצמאות מערכת המשפט", מסר דובר הבית הלבן לנושאי ביטחון לאומי ג'ון קירבי. מדובר בתגובה אמריקנית ראשונה למתווה הנשיא.

הרצוג הציג אמש את "מתווה העם" לשינויים במערכת המשפט, כשבפתח דבריו הזהיר: "מי שחושב שמלחמת אחים של ממש היא גבול שלא נגיע אליו - אין לו מושג". הקואליציה דחתה את המתווה על הסף, שעה שבאופוזיציה אמרו כי יקבלו אותו.

הבית הלבן, וושינגטון ארה"ב,17 במרץ 2022. Manuel Balce Ceneta, AP
"תומכים במאמציו של הנשיא למצוא פתרון שעולה עם ערכים דמוקרטים". הבית הלבן/AP, Manuel Balce Ceneta

מוקדם יותר הביע תמיכה במתווה גם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שנועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין. "זה טוב שהנשיא הרצוג מנסה למנוע קיטוב נוסף בישראל, יש למצוא הסכמה רחבה", אמר לנתניהו בפגישתם. "הנשיא הרצוג הציג הצעה ואנחנו מקווים שתשקול את ההצעה הזו".

לעומת זאת, נתניהו מתח ביקורת על ההצעה שהציג הנשיא. "הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully