וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר גרמניה לנתניהו: מודאגים מהמצב, מקווים שתשקול את מתווה הרצוג

שולץ אמר כי גרמניה מודאגת מקידום המהפכה המשפטית, ונתניהו השיב: "ישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית". שולץ: "דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב, אלא הבטחת ביטחונו של המיעוט". רה"מ: לא לאפשר לאף צד להיות דומיננטי יותר בוועדה לבחירת שופטים

בווידאו: קנצלר גרמניה לנתניהו: מודאגים ממצב המהפכה המשפטית, מקווים שתשקול את מתווה הרצוג/לע"מ

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר היום (חמישי) לאחר הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מודאג מקידום המהפכה המשפטית בישראל. "כחברים קרובים של ישראל, ששותפים לערכים דמוקרטיים, אנחנו מודאגים מהרפורמה", אמר שולץ. "זה טוב שהנשיא הרצוג מנסה למנוע קיטוב נוסף בישראל, יש למצוא הסכמה רחבה, הנשיא הרצוג הציג הצעה ואנחנו מקווים שתשקול את ההצעה הזו".

נתניהו השיב לשולץ: "ישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית, הטענה שאנחנו מנסים לפגוע בעצמאות מערכת המשפט אינה נכונה. יש רבים שחשים שמערכת המשפט חזקה מדי והרפורמה נועדה לאזן מחדש בין הרשויות. ברוב המדינות, כולל בגרמניה, שופטים נבחרים על ידי נבחרי ציבור - הטענה בישראל כאילו זה משהו לא דמוקרטי זה לא נכון.

"צריך לתקן את הדרך שבה בוחרים שופטים בישראל, אבל לא לאפשר לאף צד להיות דומיננטי יותר מהאחר", המשיך נתניהו. "אנחנו גם לא רוצים לתקן חוסר איזון אחד על ידי יצירת חוסר איזון אחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, במשרד הקנצלר בברלין, 16 במרץ 2023. חיים צל, לשכת העיתונות הממשלתית
שולץ ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צל

בתגובה לדברים אמר שולץ, "אנחנו מקווים שישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית. חשוב שראש הממשלה הדגיש זאת. דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב אלא הבטחת ביטחונו של המיעוט. זה חשוב לנו מאוד".

נתניהו המשיך להגן על הרפורמה אותו מקדמת ממשלתו, ואמר: "ברוב הדמוקרטיות אין וטו לשופטים על בחירת שופטים. בארץ זה מיוצר כאסון. צריך להבדיל בין בית משפט עצמאי לבית משפט כל יכול. הייתי רוצה לעשות את האיזון בהסכמה אבל זה לא קיים".

לדברי נתניהו, המתווה שהציע הרצוג "לא היה מאוזן". "הוא השאיר את המצב הקיים ואפילו הרע אותו. אחזור לארץ ואדבר עם חבריי כדי להחליט איך להתקדם. כנראה אין לנו שותף באופוזיציה. נעשה את המהלך האחראי והמאוזן ביותר".

נתניהו דוחה את מתווה הפשרה שהציג הנשיא למהפכה המשפטית 15 במרץ 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לפני המראתו לברלין, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נתניהו דחה אתמול את המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג לרפורמה המשפטית. את התגובה מסר זמן קצר לאחר שהוצג המתווה, וטרם המראתו לברלין. "לצערי הדברים שהנשיא הציג לא הוסכמו על ידי הקואליציה, וסעיפים רבים מנציחים את המצב הקיים ולא מחזירים את האיזון בין הרשויות. זו האמת המצערת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully