וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דוחה את מתווה הנשיא: "דבריו לא הוסכמו על ידי הקואליציה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 22:55

ראש הממשלה הגיב למתווה שהציג הנשיא לרפורמה המשפטית, וטען כי הניסיון להגיע להסכמות אמנם ראוי - אך המתווה "מנציח את המצב הקיים ולא מחזיר את האיזון בין הרשויות". את התגובה מסר טרם המראתו לברלין

נתניהו דוחה את מתווה הפשרה שהציג הנשיא למהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הערב (רביעי) את המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג לרפורמה המשפטית. את התגובה מסר זמן קצר לאחר שהוצג המתווה, וטרם המראתו לברלין.

"כל ניסיון להגיע להסכמה ראוי, ועל כן נציגי הקואליציה דיברו עם הנשיא פעם אחר פעם", טען בפתח דבריו. "לצערי הדברים שהנשיא הציג לא הוסכמו על ידי הקואליציה, וסעיפים רבים מנציחים את המצב הקיים ולא מחזירים את האיזון בין הרשויות. זו האמת המצערת", הוסיף.

בכירים בקואליציה מסרו כי המתווה שעליו דן הנשיא עימם ועם שליחי ראש הממשלה בימים האחרונים היה אחר מזה שהוצג הערב, ומאוזן יותר לטובת דרישות הקואליציה. לפי גורמים המעורים בפרטים, הרצוג הציע נוסח של מתווה אחר בהסכמה, אך לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח לגייס את תמיכת שר המשפטים יריב לוין והשותפים בקואליציה למתווה המוסכם, הנשיא הקשיח עמדות והציג מתווה ליברלי יותר. זאת גם לאחר שבחודש וחצי האחרונים הנשיא נשא שלושה נאומים על המהפכה המשפטית ודרש לעצור את החקיקה אך הקואליציה סירבה, התעלמה מנאומיו והמשיכה בחקיקה כמתוכנן.

נתניהו דוחה את מתווה הפשרה שהציג הנשיא למהפכה המשפטית 15 במרץ 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"סעיפי המתווה לא מחזירים את האיזון בין הרשויות". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בעקבות דברי נתניהו מסר ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי: "‏דחיית מתווה הנשיא הערב על ידי נתניהו מעידה על כשל מנהיגותי וקוצר ראות הסטורי. מתווה הנשיא בכללותו הוא רחב, מאוזן והגון ביסודו. האחריות המלאה תוטל על מי שיחמיץ את ההזדמנות למנוע קרע חריף בעם ישראל בשעה גורלית זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully