וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הצענו לנשיא מתווה הדרגתי לשינוי הוועדה למינוי שופטים והוא דחה אותו

ברק רביד, שליח וואלה! לברלין

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 19:10

בתדרוך לכתבים בגרמניה השמיע ראש הממשלה מסרים מתונים יותר מבעבר בנוגע לרפורמה המשפטית, ולראשונה אף הדגיש כי הוא קשוב למחאה נגד הממשלה. בדבריו מתח ביקורת על המתווה שהציג הנשיא, ואמר כי לא בטוח שזה אפילו "מתווה חצי העם", וציין שמדובר ב"הזדמנות גדולה שהוחמצה"

נתניהו דוחה את מתווה הפשרה שהציג הנשיא למהפכה המשפטית/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בתדרוך לכתבים בברלין כי הצעת הקואליציה שהועברה לנשיא הרצוג בנוגע לשינויים בוועדה למינוי שופטים כללה מתווה של שני שלבים. "בשלב הראשון תיקון מידי (של הרכב הוועדה) ואחר כך לאזן", אמר נתניהו. לדבריו, הנשיא הרצוג התעלם מההצעה הזו כשניסח את המתווה שלו.

למה זה חשוב

  • במהלך התדרוך לכתבים השמיע נתניהו מסרים מתונים יותר מבעבר בכל הנוגע לתכנית הממשלה לשינויים במערכת המשפט ואף הדגיש בפעם הראשונה מאז תחילת המחאה כי הוא קשוב לקולות שנשמעים בהפגנות נגד הממשלה.
  • דבריו של נתניהו בתדרוך המשיכו את המסרים שהשמיע במסיבת העיתונאים עם קנצלר גרמניה כמה שעות קודם לכן ולפיהם לאף צד לא צריכה להיות דומיננטיות בוועדה למינוי שופטים וכי אין לפתור חוסר איזון אחד ע"י יצירת חוסר איזון אחר.
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס
"הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה". נתניהו/רויטרס

מה הם אומרים

  • "אני קשוב למה שקורה בעם (בהפגנות נגד הממשלה), אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו מהציבור ונעשה זאת בצורה אחראית", אמר נתניהו.
  • ראש הממשלה מתח ביקורת על ההצעה שהציג הנשיא הרצוג אתמול (רביעי). "הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם", אמר נתניהו.

התמונה הגדולה

  • נתניהו אמר כי בניגוד לחששות בישראל טרם הפגישה בינו לבין קנצלר גרמניה, האחרון לא יצר קישור בין הדאגה הגרמנית לגבי החקיקה שמנסה הממשלה להעביר בנושא מערכת המשפט לבין מערכת היחסים בין המדינות.
  • "לא היתה שום התניה מצד הקנצלר לגבי היחסים עם ישראל בגלל הרפורמה, במיוחד לא בכל הנוגע ליחסים הביטחוניים", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully