וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן: "הרפורמה המשפטית בישראל דורשת קונצנזוס"

סוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 14:43

דבריו של שר החוץ האמריקני מגיעים ברקע דחיית הקואליציה את "מתווה העם" שהציע נשיא המדינה יצחק הרצוג, המחאות הגוברות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית - ותמיכת ארה"ב במתווה. "אנו תומכים במאמצי הנשיא למצוא פתרון שעולה בקנה אחד עם הערכים הדמוקרטים", נמסר אמש

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (שישי) כי "הרפורמה המשפטית בישראל דורשת קונצנזוס". זאת, ברקע דחיית הקואליציה את "מתווה העם" שהציע נשיא המדינה יצחק הרצוג, והמחאות הגוברות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית.

אמש הביעה ארצות הברית תמיכה במתווה הרצוג. "אנחנו תומכים במאמציו של הנשיא הרצוג למצוא פתרון שעולה בקנה אחד עם הערכים הדמוקרטים המשותפים של ישראל וארה"ב, כגון איזונים ובלמים ועצמאות מערכת המשפט", מסר דובר הבית הלבן לנושאי ביטחון לאומי ג'ון קירבי. מדובר בתגובה אמריקנית ראשונה למתווה הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, לשכת ראש הממשלה בירושלים. 30 בינואר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובלינקן בביקורו בישראל, בינואר/לשכת העיתונות הממשלתית

מוקדם יותר הביע תמיכה במתווה גם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שנועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בברלין. "זה טוב שהנשיא הרצוג מנסה למנוע קיטוב נוסף בישראל, יש למצוא הסכמה רחבה", אמר לנתניהו בפגישתם. "הנשיא הרצוג הציג הצעה ואנחנו מקווים שתשקול את ההצעה הזו".

לעומת זאת, נתניהו מתח ביקורת על ההצעה שהציג הנשיא. "הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully