וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת שמתח: הקונסול בניו יורק אסף זמיר זומן לבירור במשרד החוץ

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 21:05

לאחר הפרסום בוואלה! של סרטון שבו הביע זמיר ביקורת על תוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט, גורמים במשרד החוץ אמרו כי הקונסול זומן לבירור בירושלים. זמיר אמר את הדברים באירוע בניו יורק, בהשתתפות מאות תורמים יהודים. לאחר הזימון אמר זמיר כי הוא עומד מאחורי הדברים

קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר נואם בכנס לתורמים יהודים ומתייחס למהפכה המשפטית. 17 במרץ 2023/תיעוד ברשתות לפי סעיף 27א'

הקונסול הכללי בניו יורק אסף זמיר הוזמן הערב (ראשון) לבירור במשרד החוץ בירושלים וזאת על רקע הביקורת שמתח בשבוע שעבר במהלך אירוע בניו יורק על תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט, כך לפי גורמים במשרד החוץ. דבריו של זמיר פורסמו בוואלה! ביום שישי.

זמיר הביע דאגה מהשלכות תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט על הדמוקרטיה הישראלית. הוא אמר את הדברים במהלך אירוע עם מאות תורמים יהודים בניו יורק. סרטון של דבריו הגיע לידי וואלה!. לאחר שנודע על זימונו לבירור, זמיר אמר לסמנכ"ל צפון אמריקה במשרד החוץ דוד רוט, שהתקשר אליו להודיע לו על זימונו, כי הוא עומד מאחורי דבריו וכי אמר אותם מדם ליבו.

קונסול ניו יורק אסך זמיר בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. 12 בספטמבר 2022. מרק ישראל סלם, אתר רשמי
מודאג בצורה עמוקה/אתר רשמי, מרק ישראל סלם

דבריו של זמיר נאמרו באירוע גיוס תרומות עבור מוזיאון "אנו", שהתקיים בניו יורק בשבוע שעבר. זמיר אמר כי ב-18 החודשים האחרונים, מאז שנכנס לתפקידו, הוא הסביר את עמדותיה של ממשלת ישראל בניו יורק. הוא ציין כי לפעמים הוא אמר דברים שהסכים איתם ולפעמים אמר דברים שאינו מסכים איתם, כפי שכל דיפלומט עושה.

ואולם כעת, לדבריו, המצב השתנה: "לפעמים זה קל יותר ולפעמים זה קשה יותר, אבל זה כבר לא המצב בשבועות האחרונים. אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת כרגע... אם רוצים שיהיה לנו בית לאומי ושהוא יהיה הבית של כולם - הוא חייב להיות דמוקרטי", אמר זמיר.

זמיר, שמונה לתפקידו ע"י שר החוץ לשעבר יאיר לפיד כמינוי פוליטי, הוא הדיפלומט המכהן הראשון שמשמיע ביקורת פומבית נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully