וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונסול ישראל בניו יורק לתורמים יהודים: "בית לאומי יהודי חייב להיות גם דמוקרטי"

עודכן לאחרונה: 17.3.2023 / 18:36

אסף זמיר, שמונה לתפקיד ע"י הממשלה הקודמת, הוא הדיפלומט המכהן הראשון שמתח ביקורת פומבית על תכנית ממשלת נתניהו להחלשת מערכת המשפט. "אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת כרגע", הוא אמר לפי סרטון שהגיע לידי וואלה. צפו

קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר נואם בכנס לתורמים יהודים ומתייחס למהפכה המשפטית. 17 במרץ 2023/תיעוד ברשתות לפי סעיף 27א'

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק אסף זמיר הביע אתמול דאגה מהשלכות תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט על הדמוקרטיה הישראלית. זמיר אמר את הדברים במהלך אירוע עם מאות תורמים יהודים בניו יורק. סרטון של דבריו הגיע לידי וואלה.

מה הוא אמר:

  • זמיר אמר באירוע גיוס תרומות עבור מוזיאון "אנו" שהתקיים אמש בניו יורק כי ב-18 החודשים האחרונים מאז שנכנס לתפקידו הוא הסביר את עמדותיה של ממשלת ישראל בניו יורק. הוא ציין כי לפעמים הוא אמר דברים שהסכים איתם ולפעמים אמר דברים שאינו מסכים איתם, כפי שכל דיפלומט עושה.
  • "לפעמים זה קל יותר ולפעמים זה קשה יותר. אבל זה כבר לא המצב בשבועות האחרונים. אני מודאג בצורה עמוקה מהכיוון בו המדינה הולכת כרגע...אם רוצים שיהיה לנו בית לאומי ושהוא יהיה הבית של כולם - הוא חייב להיות דמוקרטי", אמר זמיר.
  • זמיר סירב להגיב.
קונסול ניו יורק אסך זמיר בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. 12 בספטמבר 2022. מרק ישראל סלם, אתר רשמי
הדיפלומט המכהן הראשון שמשמיע ביקורת פומבית נגד המהפכה המשפטית. זמיר/אתר רשמי, מרק ישראל סלם

למה זה חשוב:

  • זמיר, שמונה לתפקידו ע"י שר החוץ לשעבר יאיר לפיד כמינוי פוליטי, הוא הדיפלומט המכהן הראשון שמשמיע ביקורת פומבית נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט.

תזכורת:

  • שגרירת ישראל בצרפת לשעבר יעל גרמן, שגם היא היתה מינוי פוליטי של לפיד, התפטרה מתפקידה יום לאחר השבעת הממשלה החדשה. במכתב ההתפטרות ששלחה לראש הממשלה בנימין נתניהו היא כתבה שהרכב הממשלה "מסכן את אופיה ואת ערכיה של מדינת ישראל".

התמונה הגדולה:

  • בכירים הקהילה היהודית בניו יורק, שרוב חבריה ליברלים ומזוהים עם המפלגה הדמוקרטית, הביעו בשבועות האחרונים דאגה הולכת וגוברת לגבי תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט.
  • לפני כמה שבועות פרסם אריק גודלשטיין, מנכ"ל הפדרציה של ניו יורק, הגדולה מבין כל הפדרציות היהודיות בארצות הברית, מכתב פומבי ובו מתח ביקורת חריפה וחריגה על תכניתה של ממשלת נתניהו.
  • "החקיקה הזאת מעלה חששות דרמטיים...זה דבר שיערער את היסודות הבסיסיים של הדמוקרטיה בישראל ויכפיף את המיעוטים השונים בישראל לעריצות הרוב", הוא כתב אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully