וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי הבא של לפיד: השרה לשעבר יעל גרמן תכהן כשגרירת ישראל בצרפת

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 16:29

שר החוץ בחר בשרת הבריאות וראש עיריית הרצליה לשעבר, שהייתה גם בין מייסדי יש עתיד, כשגרירה הבאה בפריז. במקביל, ח"כ לשעבר שמעון סולומון ימונה לשגריר באנגולה. המינויים של השניים מביאים ל-5 את מספר המינויים הפוליטיים שלפיד ביצע מאז כניסתו לתפקיד

שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות את השרה לשעבר יעל גרמן לתפקיד שגרירת ישראל בצרפת - כך נודע לוואלה!. כמו כן, ממשרד החוץ נמסר כי ח"כ לשעבר שמעון סולומון ימונה לשגריר באנגולה.

גרמן, שכיהנה בעבר גם כראש עיריית הרצליה במשך כ-15 שנה, היתה ממקימות יש עתיד ומבכירות המפלגה, ואף כיהנה כשרת הבריאות במשך שנתיים בין 2015-2013. בשנה שעברה הודיעה על פרישה והתפטרה מהכנסת, בעקבות אירוע מוחי קל שעברה. היא נחשבת למקורבת מאוד ללפיד שכעת החליט למנות אותה כשגרירה בפריז.

סולומון כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד וכיו"ר השדולה ליחסי ישראל - אפריקה. בעברו ניהל כפרי נוער ברואנדה ואת כפר הנוער החינוכי סילבר.

יעל גרמן. מרים אלסטר, פלאש 90
תייצג את ישראל בפריז. גרמן/פלאש 90, מרים אלסטר

"אנחנו ממשיכים לאייש את הנציגויות שלנו בעולם. גרמן וסולומון יעשו עבודה נפלאה בייצוג מדינת ישראל והאינטרסים שלה", אמר לפיד על המינויים. "מדובר בשני אנשים מעולים הבקיאים בחברה הישראלית ובאתגרים המדיניים והכלכליים של ישראל. אני גאה בהם ומודה להם על הסכמתם לייצג את ישראל. בהצלחה".

המינויים של גרמן וסלומון מביאים ל-5 את מספר המינויים הפוליטיים שלפיד ביצע מאז כניסתו לתפקיד שר החוץ, במסגרת מכסה מוגבלת של 11 מינויים פוליטיים השמורים לשר לפי החוק. הוא החליט למנות את השר לשעבר אסף זמיר לקונסול בניו יורק, את ח"כ לשעבר רונן הופמן לשגריר בקנדה, ואת אמיר חייק לשגריר באיחוד האמירויות. לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט טרם החליטו על זהותו של המינוי הפוליטי הבכיר ביותר - השגריר בוושינגטון, שהתפנה לאחר שהשגריר באו"ם גלעד ארדן ביקש לסיים את תפקידו בוושינגטון.

עוד בוואלה!

שבועות לפני ביקור בנט בוושינגטון: משרד השיכון מקדם תכנית בנייה ענקית במזרח י-ם

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, במהלך הצהרתו בפתח ישיבת הסיעה 5 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
ממשיך במינויים הפוליטיים בנציגויות ישראל. לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

לפי דיווח בהארץ, לפיד בחן תחילה את האפשרות שגרמן תחליף את שגרירת ישראל בלונדון, ציפי חוטובלי, שהיא מינוי פוליטי של הממשלה הקודמת. ואולם, המינוי של חוטובלי הוא לשלוש שנים, ונותרו לה עוד שנתיים בתפקיד, וקיצור הכהונה שלה היה נתקל בקשיים משפטיים. בסופו של דבר, לפיד החליט למנות את גרמן לפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully