וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד החליט: אמיר חייק ימונה לשגריר ישראל הראשון באיחוד האמירויות

25.7.2021 / 17:30

שר החוץ הודיע כי ימנה לתפקיד הרגיש את מקורבו, נשיא התאחדות המלונות בישראל ויו"ר תאגיד המחזור אל"ה. חייק יחליף בתפקד את הדיפלומט איתן נאה, ששימש כממונה זמני באבו דאבי ועזר להקים את השגרירות. לפיד: "האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות"

שר החוץ, יאיר לפיד, החליט למנות את נשיא התאחדות המלונות בישראל ויו"ר תאגיד המחזור אל"ה, אמיר חייק, לשגריר ישראל הראשון באיחוד האמירויות כמינוי פוליטי.

חייק יחליף בתפקיד את הדיפלומט המקצועי איתן נאה, ששימש כממונה זמני באבו דאבי בחצי השנה האחרונה והקים את השגרירות באיחוד האמירויות. נאה עודכן כי הוא מסיים את תפקידו כמה דקות בלבד לפני פרסום ההודעה הרשמית על מינוי חייק.

אמיר חייק 25 ביולי 2021. סמדר כפרי, אתר רשמי
ימונה לשגריר ישראל הראשון באיחוד האמירויות. אמיר חייק/אתר רשמי, סמדר כפרי

חייק כיהן בעבר כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכמנכ"ל התאחדות התעשיינים. הניסיון של חייק כלכלי בעיקר ואין לו כל ניסיון בתחומים מדיניים-ביטחוניים כמו איראן או הסוגייה הפלסטינית. מנגד לפיד מינה את חייק כדי להעביר מסר להנהגה באיחוד האמירויות כי השגריר באבו דאבי הוא איש אמונו ויש לו קשר ישיר אליו.

חייק מקורב ללפיד, ורק לפני כמה שבועות מינה אותו שר החוץ לבורר בוויכוח פנימי בתוך מפלגת יש עתיד בין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לבין שר הרווחה מאיר כהן, זאת בנוגע למיקום של זרוע העבודה בממשלה החדשה. חייק פסק כי זרוע העבודה צריכה להיות באחריות משרד הכלכלה.

עוד בוואלה!

בנט שוחח עם יורש העצר של איחוד האמירויות לראשונה מאז כניסתו לתפקיד

לכתבה המלאה
נחיתת שר החוץ יאיר לפיד באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 29 ביוני 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בשדה התעופה באבו דאבי, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

בעת שלפיד שימש כשר אוצר ב-2014, התבטא חייק פומבית נגד גורמים באוצר שהתנגדו למדיניות של לפיד בנושא הגדלת יעד הגירעון. הוא אמר אז כי אם יש אנשים במשרד האוצר שחושבים אחרת משר האוצר ולא מתיישרים עם החלטותיו עליהם להתפטר.

לפיד אמר בהודעה שפרסם כי חייק הינו "עתיר ניסיון וידע בתחומי הכלכלה והתיירות והוא האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות". חייק אמר כי "איחוד האמירויות היא עולם שלם של הזדמנויות כלכליות משותפות, זו משימה חשובה ומרגשת ויש עבודה רבה לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully