וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: נקדם בזרועות פתוחות כל מי שרוצה שלום איתנו

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 9:50

שגרירות איחוד האמירויות בישראל נחנכה בתל אביב, כמעט שנה מאז ההכרזה על הסכמי הנורמליזציה בין המדינות, וכשבועיים לאחר חניכת שגרירות ישראל באבו דאבי. השגריר האמירתי: "זו רק ההתחלה. האזור צמא ליציבות ושגשוג"

שגרירות איחוד האמירויות בישראל נחנכה הבוקר (רביעי) באופן רשמי במתחם הבורסה לניירות ערך בתל אביב, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ושגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה.

"לפני עשרה חודשים חתמנו על הסכמי אברהם. פתיחת השגרירות היא מימוש החזון. השגרירות לא תהיה רק עבור דיפלומטים, אלא עבור קידום דיאלוג ושלום ושיתוף פעולה בין המדינות", בירך השגריר האמירתי. "מאז הנורמליזציה של היחסים ראינו דיונים על השקעות וסחר, שיתוף פעולה בין בתי חולים ומוסדות מחקר, שיתוף פעולה בנושא הגנה על הסביבה וחתימה על הסכמים. זו רק ההתחלה".

"האזור צמא ליציבות ושגשוג. הגיע הזמן לגישה חדשה ואנחנו מקווים שפתיחת השגרירות בתל אביב תהיה אבן דרך בכך. מקווים שנצליח להפוך את החזון למציאות", הוסיף.

אחריו עלה לברך הרצוג. "לפני שנה זה היה חלום לראות את הדגל האמירתי בישראל. אבל כשחושבים על זה מדובר במשהו מאוד טבעי, כי שתינו אומות שבונות מדינה מודרנית מתוך המדבר והופכות את הבלתי אפשרי - לאפשרי", אמר הנשיא, שקרא להראחיב את מעגל השלום למדינות נוספות. "מברך את הנהגת איחוד האמירויות שפתחה את הדרך לשלום חם עם ישראל. הסכמי אברהם יקדמו שלום ויציבות וביטחון באזור. יש להרחיב את הסכמי אברהם לעוד מדינות שרוצות שלום עם ישראל. נקדם בזרועות פתוחות כל מי שרוצה שלום איתנו".

בווידאו: הרצוג בפתיחת שגרירות האמירויות: נקדם בזרועות פתוחות כל מי שרוצה שלום איתנו/צילום: אבי קנר לע"מ ורויטרס

בטקס נוכחת גם שרת הביטחון התזונתי של איחוד האמירויות, מרים אל-מהירי. אתמול חתמה השרה יחד עם שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, הסכם לשיתוף פעולה בתחום חקלאות, ביטחון מזון ומים, הכולל בתוכו גם שיתופי פעולה במחקר ובפיתוח וכן שימוש בזני פירות וירקות העומדים בתנאים מדבריים, בניית יכולות יישומיות בתחומי החקלאות הימית וחקלאות פנים יבשתית, ניהול מים להשקיה בטכנולוגיות מתקדמות ועוד.

בסוף החודש שעבר ביקר שר החוץ יאיר לפיד באמירויות, והשתתף שם בחניכת השגרירות הישראלית באבו דאבי והקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי.

כעת, בצעד האחרון עד כה במסגרת כינון היחסים בין ירושלים ואבו אדבי, נפתחת גם השגרירות האמירתית בישראל, כמעט שנה מאז ההכרזה על הסכמי הנורמליזציה בין המדינות. מאז, הכריזה ישראל על הסכמי נורמליזציה גם עם בחריין, סודאן ומרוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully