וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ארד קושנר מקים ארגון לקידום הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב

5.5.2021 / 21:07

יועצו הבכיר של הנשיא לשעבר טראמפ מקים את הארגון בשם "מכון הסכמי אברהם לשלום" שמטרתו להגביר את הסחר והתיירות בין ישראל לבין האמירויות, בחריין, סודאן ומרוקו. לשר החוץ אשכנזי הוצע להיות שותף במכון לאחר סיום תפקידו אך האחרון לא השיב תשובה סופית

בווידאו: פגישת קושנר - בן סלמאן/צילום: AP

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, מקים ארגון בשם "מכון הסכמי אברהם לשלום" שיעבוד על חיזוק הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב עמם נחתמו ההסכמים ויעודד מדינות נוספות להצטרף.

קושנר, שהוביל את המגעים הדיפלומטיים שהובילו לחתימת ההסכמים, מקים את המכון יחד עם שליח הבית הלבן לשעבר אבי ברקוביץ' שלקח חלק מרכזי במו"מ. קושנר הציע לשר החוץ גבי אשכנזי להצטרף למועצה המייעצת של המכון מיד לאחר שיסיים את תפקידו. אשכנזי עדיין לא מסר תשובה סופית לאור חוסר הוודאות הפוליטי בישראל.

דמויות מעניינות נוספות שצפויות להיות במועצת המנהלים של הארגון החדש הן איש העסקים הישראלי-אמריקני חיים סבן שנחשב לתורם משמעותי ביותר של המפלגה הדמוקרטית, שגריר איחוד האמירויות הערביות בארצות הברית יוסוף אל-עוטייבה ושגריר בחריין בוושינגטון עבדאללה אל-חליפה.

פגישתם של מאיר בן שבת וג'ארד קושנר עם מלך מרוקו מוחמד השישי, ברבאט, לאחר טיסת "אל-על" הראשונה למרוקו. 22 בדצמבר 2020. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
ייסד את המכון. קושנר וראש המל"ל בפגישה עם מלך מרוקו, דצמבר 2020/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

מועצת המנהלים צפויה לכלול גם נציגים ממרוקו וסודאן. המייסדים רוצים להוסיף למועצה גם נציגים נוספים מהמפלגה הדמוקרטית כדי להדגיש את התמיכה הדו מפלגתית בארצות הברית בהסכמי הנורמליזציה וכן נציגים נוספים מהמזרח התיכון. מי שישמש כמנכ"ל המכון יהיה רוב גרינוויי ששימש כאחראי על המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן בתקופת טראמפ.

המכון יהיה לא-מפלגתי ולא למטרות רווח ויפעל בשלב ראשון לחמש שנים בלבד. המכון ימומן מתרומות של אנשים פרטיים ולא יקבל כסף ממשלתי. לפי הודעה שפרסמו המייסדים המכון יפעל להגביר את הסחר והתיירות בין ישראל לבין המדינות החתומות על ההסכמים - איחוד האמירויות, בחריין, סודאן ומרוקו. המכון גם יפתח פרוייקטים לקשרים בין אזרחים בחמש המדינות ויערוך מחקרים לגבי האפשרויות להרחבת הסכמי אברהם וצירוף מדינות נוספות.

"האנרגיה וההתלהבות שיש באזור לגבי הסכמי אברהם הן מדהימות", אמרו המייסדים בהודעה שפרסמו. "תוך פחות משנה השלום החם ממיס עשרות שנים של חוסר הבנה ועוינות באזור. זה שלום בין אנשים באותה מדינה שזה שלום בין מדינות. בכך יתמקד המכון - טיפוח והעמקה של הקשרים האנושיים האלה".

עוד בוואלה!

מלך מרוקו לנתניהו: בשלב הבא של היחסים נפתח גם שגרירויות

לכתבה המלאה
שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך קבלת הפנים לשגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד מחמוד פתח עלי אל חאג'ה 1 במרץ 2021. משרד החוץ
לא השיב סופית. אשכנזי ושגריר האמירויות בישראל אל-חאג'ה/משרד החוץ

הסכמי אברהם שנחתמו בספטמבר 2020 בבית הלבן היו ההישג המשמעותי ביותר של הנשיא טראמפ בתחום מדיניות החוץ. ההסכמים היו פריצת הדרך המשמעותית ביותר בתהליך השלום במזרח התיכון ב-25 השנים האחרונות. ממשל ביידן הודיע כי הוא רוצה לפתח את ההסכמים ולצרף אליהם מדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully