וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: בחריין מינתה שגריר לישראל; הנסיכות: תיפתח משלחת דיפלומטית

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 16:42

בסוכנות הידיעות הרשמית בבחריין צוין כי מונה "ראש משלחת דיפלומטית", אך בירושלים טוענים כי באיגרת הרשמית שקיבלו ממנאמה נכתב במפורש "שגריר". המשרד הודיע כי חאלד יוסיף אל ג'להמה יכהן בתפקיד, וצוות להקמת השגרירות יגיע לארץ בשבועות הקרובים

בווידאו: שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין בביקור בישראל/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

משרד החוץ הודיע היום (שלישי) כי בחריין מינתה שגריר ראשון בישראל, הדיפלומט חאלד יוסיף אל-ג'להמה. מנגד, בהודעה הרשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות של בחריין נמסר כי תיפתח בישראל "משלחת דיפלומטית" ולא נעשה שימוש במילה שגרירות. כמו כן, נמסר כי מונה "ראש משלחת דיפלומטית" ולא שגריר.

במשרד החוץ בירושלים טוענים כי באיגרת הרשמית שקיבלו מהבחריינים נכתב במפורש שגרירות ושגריר. שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני שוחח ביום ראשון בערב בטלפון עם שר החוץ גבי אשכנזי ועדכן אותו על החלטת ממשלתו לפתוח שגרירות בישראל וביקש את אישורו למינוי השגריר החדש. דובר משרד החוץ מסר כי לאחר בדיקה אישר שר החוץ אשכנזי את מינויו של השגריר אל-ג'להמה.

השגריר הבחרייני, חאלד יוסיף אל-ג׳להמה. משרד החוץ של בחריין, אתר רשמי
השגריר המיועד חאלד יוסיף אל-ג'להמה/אתר רשמי, משרד החוץ של בחריין

בשבועות הקרובים יגיע לארץ צוות הקמה מבחריין כדי להתחיל בהיערכות לפתיחת השגרירות, במסגרת הסכמי הנורמליזציה עם ישראל. השגריר המיועד, אל-ג'להמה, משמש משנת 2017 כמנהל הפעילות של משרד החוץ הבחרייני וכיהן כסגן שגריר בחריין בארה"ב בין השנים 2009 ל-2013.

לפני כחודש נפתחה בישראל שגרירות איחוד האמירויות הערביות, כשהדיפלומט מוחמד אל-חאג'ה, מונה לשגריר הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully