וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם יורש העצר של בחריין: "דנו בנושא הגרעין"

25.2.2021 / 12:26

מלשכתו של סלמאן בן חמד אל-חליפה נמסר כי שיחתו עם נתניהו עסקה במו"מ איראן, וכי השניים הדגישו כי על כלל מדינות האזור לקחת חלק במגעים כדי להבטיח את יציבות האזור. בלשכת נתניהו ציינו כי השניים הסכימו כי רה"מ יבקר בבחריין בעת שהתחלואה בישראל תאפשר זאת

סלמאן בן חמד אל חליפה, יורש העצר וסגן ראשון לראש ממשלת בחריין.. ללא, AP
שוחח עם נתניהו בעניין הגרעין האיראני. סלמאן בן חמד אל-חליפה/AP, ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (חמישי) עם יורש העצר של בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל-חליפה. לפי הודעת לשכת יורש העצר, השניים דיברו על הסכם הגרעין עם איראן והדגישו את הצורך במעורבותן של כלל מדינות האזור במשא ומתן.

"המדינות באזור חייבות לקחת חלק בכל משא ומתן בנושא הגרעין האיראני וכי על מגעים מסוג זה לכלול גם נושאים רחבים יותר כדי לחזק את היציבות והביטחון באזור", נמסר בהודעת לשכת יורש העצר.

לפי לשכת נתניהו, אל-חליפה שב על הזמנתו של ראש הממשלה לבחריין, והמנהיגים קבעו שבהזדמנות הראשונה שהתחלואה תאפשר יבקר נתניהו במדינה. כמו כן, לפי לשכת נתניהו, יורש העצר ציין כי הוא מעוניין לבחון את האפשרות להצטרפות של בחריין להשקעה במפעל לייצור חיסונים שמתוכנן להיות מוקם בישראל יחד עם מדינות נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במתחם חיסונים בזרזיר, 9 בפברואר 2021. דוד כהן, פלאש 90
סיכמו כי יבקר בקרוב. נתניהו/פלאש 90, דוד כהן

בתחילת החודש הודיעה לשכת נתניהו הוא מבטל את נסיעתו לאיחוד האמירויות ובחריין, בפעם השלישית. בלשכה הסבירו כי "למרות חשיבותה של הנסיעה לאבו דאבי ובחריין, החליט ראש הממשלה לדחות את הביקור בשלב זה בשל סגירת השמים. רה"מ נתניהו מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר השיח מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה ואת השלום ההיסטורי שכונן בין מדינותינו".

על פי התכנון המקורי, נתניהו אמור היה לבקר הן בבחריין והן באיחוד האמירויות. בשל העלייה בתחלואה שנרשמה בפתח הסגר השלישי - החליט לקצר את הביקור: במקום לטוס לשלושה ימים לאבו-דאבי, דובאי ובחריין, לטוס לביקור בזק של כשלוש שעות בלבד. הנסיעה הייתה אמורה לכלול פגישה אחת באבו-דאבי עם יורש העצר והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד.

  • עוד באותו נושא:
  • בחריין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully