וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד באמירויות: "קורא למדינות האזור לדבר איתנו, מודה לנתניהו - ארכיטקט ההסכמים"

לפיד נחת באמירויות עם משלחת ממשרדו לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי במדינה. "זה רגע היסטורי", אמר, והבהיר כי "ישראל לא הולכת לשום מקום ומעוניינת בשלום עם שכניה" בטקס חנוכת השגרירות באבו דאבי. הוא נועד עם מקבילו האמירתי בן זאיד, ומחר יגיע לדובאי

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! ברק רביד מהטקס שבו חנך לפיד את השגרירות באבו דאבי/צילום: ברק רביד ומשרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד נחת הבוקר (שלישי) באיחוד האמירויות לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות הערביות, אחרי חתימת הסכם השלום בין המדינות. לפיד נועד עם מקבילו האמירתי עבדאללה בן זאיד, והשתתף בטקס חנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי, שם קרא להסכמים נוספים עם מדינות באזור והודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על תפקידו בחתימת ההבנות.

"אנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בכך שישראל לא הולכת לשום מקום, ולבוא לדבר איתנו", אמר בטקס. "ראש הממשלה נפתלי בנט מוסר את ברכותיו. אני רוצה להביע תודה לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם. רוצה להודות לשר החוץ לשעבר גבי אשכנזי. רוצה להודות לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ונשיא ארצות הברית הנוכחי ג'ו ביידן".

נחיתת שר החוץ יאיר לפיד באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 29 ביוני 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בשדה התעופה באבו דאבי, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

לפיד ציין כי "זהו רגע היסטורי", והוסיף כי "הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית".

שרת התרבות של איחוד האמירויות, נורה אל-כעבי, אמרה בטקס פתיחת השגרירות כי "ישראל ואיחוד האמירויות נתנו השראה למדינות אחרות באזור ללכת אחרינו לשלום. עם פתיחת השגרירות נוכל להרחיב את שיתוף הפעולה והיחסים בין העמים שלנו ישגשגו".

נחיתת שר החוץ יאיר לפיד באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 29 ביוני 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם של בן זאיד ולפיד, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

המשלחת, הכוללת אנשי משרד החוץ ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז, נחתה באבו דאבי, שם ייערך טקס קבלת פנים בהובלת השר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירתי, אחמד אל סייג. מחר יבקר לפיד בדובאי, ויחנוך את הקונסוליה הישראלית ואת הביתן הישראלי בתערוכת האקספו.

במהלך כהונת הממשלה הקודמת, מנע ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו משר החוץ דאז גבי אשכנזי ומשרים נוספים בממשלה לבקר באיחוד אמירויות לפני שיבקר שם בעצמו. נתניהו קבע ארבעה ביקורים באיחוד האמירויות, אך אלה נדחו פעם אחר פעם בשל המצב הפוליטי בישראל.

ערב הבחירות האחרונות, ניסה ראש המוסד לשעבר יוסי כהן לארגן לנתניהו ביקור באבו דאבי. נתניהו כבר עמד לצאת לדרך, אלא שערב קודם לכן בוטל ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית בעקבות ויכוח על סידורי האבטחה. הירדנים בתגובה לא אפשרו לנתניהו להגיע לרבת עמון כדי לטוס משם לאבו דאבי - והוא נאלץ לבטל את הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully