וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן ללפיד: הסכמי הנורמליזציה הם לא תחליף לעיסוק בנושא הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 8:38

בפגישה עם לפיד ברומא, בלינקן הבהיר כי ארה"ב תומכת בהסכמים ומקווה שמדינות נוספות יצטרפו אליהם. לפיד אמר שידון עם מקבילו על "מזעור הסכסוך עם הפלסטינים", וציין כי לישראל יש "השגות רציניות" בנושא הסכם הגרעין עם איראן. הוא הוסיף: "נעשו טעויות ביחסים, נתקן יחד"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר בפגישה היום (ראשון) עם שר החוץ יאיר לפיד ברומא כי ארצות הברית תומכת בהסכמי הנורמליזציה של ישראל, אותם הוא כינה "נחוצים", ומקווה כי מדינות נוספות יצטרפו אליהם. עם זאת, בלינקן הדגיש כי ההסכמים אינם מהווים תחליף לעיסוק בנושאים בין ישראל לפלסטינים שצריכים להיפתר. לפיד הודה למקבילו האמריקני על התמיכה במאמצי הנורמליזציה ואמר כי השניים ידונו על "מזעור הסכסוך ביננו לבין הפלסטינים".

לפיד עוד העלה את נושא הסכם הגרעין, וציין כי לישראל יש "השגות רציניות על הסכם הגרעין עם איראן המתהווה בווינה". עם זאת, הוא הבהיר כי "אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר, לא במסיבות עיתונאים". לפיד עוד אמר לבלינקן כי הוא יודע שניתן לסמוך עליו: "יש לנו גם ויכוחים, אבל אלה אינם ויכוחים על המהות, אלא על הדרך להגיע אליה. אנחנו רוצים אותם דברים, אנחנו לעתים חלוקים בשאלה איך להשיג אותם".

שר החוץ, יאיר לפיד בפתח פגישת עבודה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן ברומא 27/6/2021. רויטרס
"בשנים האחרונות נעשו טעויות". לפיד ובלינקן ברומא, הערב/רויטרס

בדבריו, לפיד העביר ביקורת על המדיניות הקודמת של ישראל מול ארצות הברית ואמר כי "בשנים האחרונות נעשו טעויות, מעמדה הדו-מפלגתי של ישראל נפגע, אנחנו נתקן את זה ביחד". בנוגע להמשך פגישת העבודה של השניים, לפיד אמר: "נדון במגוון נושאים הנוגעים לישראל, כולל חיזוק יכולתנו להגן על עצמנו, תוך הפיכת חיים טובים יותר לישראלים ולפלסטינים כאחד".

"בעוד כמה ימים אערוך ביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באיחוד האמירויות הערביות. הביקור הזה יהיה היסטורי ואני מקווה שהוא יהיה הראשון מבין רבים", לפיד הכריז. "אני מצפה לעבוד איתך להרחבת מעגל השלום באזורנו. זו הדרך הטובה ביותר להביא יציבות ושגשוג למזרח התיכון", הוא סיכם.

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל כוכבי בארה"ב: שיתוף הפעולה בין הצבאות - אינטרס הדדי שהולך ומתחזק

לכתבה המלאה
שר החוץ, יאיר לפיד בפתח פגישת עבודה עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן ברומא 27/6/2021. Stefano Meloni  ודוברות שגרירות ישראל ברומא, אתר רשמי
פגישת העבודה ברומא, הערב/אתר רשמי, Stefano Meloni ודוברות שגרירות ישראל ברומא

לפיד נועד ברומא גם עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, בפגישה הראשונה בין שר בממשלה החדשה לבין בכיר באחת ממדינות המפרץ. הפגישה התקיימה יומיים לפני נסיעתו של לפיד לאיחוד האמירויות כדי לחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.

"אני מודה לשר החוץ הבחרייני על פגישה חמה וגלוית לב", לפיד בירך בתום הפגישה. "דיברנו ארוכות על תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון ועל הצורך להרחיב אותו לשיתופי פעולה נוספים עם מדינות נוספות. השלום עם בחריין צריך להוות דוגמה לתהליך הנכון שצריך לקרות באזורנו".

"דיברנו בנוסף על האתגרים העומדים בפני המזרח התיכון ובראשם איראן. הקשר בין מדינת ישראל לבחריין הוא חשוב ומשמעותי לשתי המדינות ואנחנו נמשיך לחזק ולהעמיק אותו לטובת שני העמים", סיכם לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully