וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח חאשוקג'י: חלק מצוות החיסול הסעודי קיבל הכשרה בארה"ב

23.6.2021 / 9:55

ניו יורק טיימס דיווח כי ארבעה מחברי הכוח שרצח את העיתונאי בקונסוליה באיסטנבול ב-2018 עבר הכשרה בארה"ב, באישור מחלקת המדינה, בשנה הראשונה לממשל טראמפ וגם בתקופת אובמה. בחברת האבטחה שסיפקה את ההכשרה טענו: "התכנית לא הייתה קשורה למעשיהם המחרידים"

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. AP
ביקר את יורש העצר הסעודי. חאשוקג'י/AP

ארבעה סעודים שהיו חלק מצוות החיסול של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018 קיבלו הכשרה צבאית בארצות הברית שנה קודם לכן - כך דווח הלילה (רביעי) בניו יורק טיימס. חוזה ההכשרה הצבאית אושר על ידי מחלקת המדינה ובוצע על ידי קבוצת אבטחה פרטית, "טייר 1", על פי מסמכים ומקורות המעורים בנושא.

על פי הדיווח, האישור ניתן עוד ב-2014, תחת ממשל אובמה, והאימונים של אנשי המשמר המלכותי נמשכו בשנה הראשונה לפחות של ממשל טראמפ. החברה, שבסיסה בארקנסו, מסרה כי ההכשרה הייתה הגנתית בטבעה ומטרתה הייתה להכשירם להגנה טובה יותר על ההנהגה הסעודית, כולל "ירי מדויק וסיכול מתקפות".

לואיס ברמר, בכיר בחברת "סרברוס", חברת האם של "טייר 1", אישר את תפקידה של החברה בהכשרת הלוחמים הסעודים בתגובה לשאלות שהפנו אליו חברי קונגרס, כחלק מהליך המינוי שלו לתפקיד בכיר בפנטגון בתקופת ממשל טראמפ. הוא סיפק את המסמך לניו יורק טיימס, ואמר כי בחינה שערכה החברה במרץ 2019 העלתה כי היא פעלה כשורה וכי תכנית האימונים לא הייתה קשורה לרצח העיתונאי.

"האימונים לא היו קשורים למעשיהם המחרידים לאחר מכן", אמר ברמר בתשובות לשאלות המחוקקים. עם זאת, טראמפ ביטל את המינוי שלו והמסמך לא נשלח לקונגרס, כך שהמחוקקים מעולם לא קיבלו תשובות לשאלות שלהם.

חאשוקג'י, שהיה מקורב לארמון הסעודי עד שעבר להתגורר בארצות הברית וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן, נרצח ב-2 באוקטובר 2018 בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. שרידי גופתו, שבותרה על ידי הצוות הסעודי, מעולם לא נמצאו.

דוח מסווג של ה-CIA שהותר לפרסום על ידי ממשל ביידן בחודש פברואר קשר את בן סלמאן לרצח, אך נשיא ארצות הברית נמנע מלהטיל על הנסיך הסעודי סנקציות למורת רוחם של חלק מחברי מפלגתו הדמוקרטית.

ריאד טוענת כי המחסלים היו סוררים וחלקם נשלחו למאסרים אחרי משפט חשאי שזכה לביקורת של ארגוני זכויות אדם. שלושה מהם נידונו תחילה לעונש מוות, אך עונשם הומתק אחרי מחילה שנתנו להם בני משפחתו של חאשוקג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully