ארה"ב הפילה 36 אתרי חדשות הקשורים לאיראן בשל הפצת דיסאינפורמציה

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי המדינה השביתה כתובות של 36 אתרים המקושרים לאיראן, בהם אתרי חדשות ושלושה אתרים המופעלים על ידי מיליציות של חיזבאללה. זאת, בטענה כי הם הפרו סנקציות אמריקניות, והפיצו מידע מסולף "החותר תחת ההליכים הדמוקרטיים בארצות הברית"

  • ארצות הברית
  • איראן
סוכנויות הידיעות

משרד המשפטים של ארצות הברית אמר הלילה (רביעי) כי הוא השתלט על 36 אתרי חדשות הקשורים לאיראן, רבים מהם מקושרים לפעילות דיסאינפורמציה או לארגונים אלימים והפרו את הסנקציות האמריקניות. עם זאת, כמה מהאתרים שבו לפעילות בתוך שעות, בכתובות דומיין חדשות.

משרד המשפטים אמר כי 33 אתרים היו חלק מתאגיד הרדיו והטלוויזיה של איראן, כולל של רשת Press TV המשדרת בשפה האנגלית, ושל אל-עילם, המשדר בשפה הערבית. בוושינגטון הסבירו כי הדומיינים של האתרים היו שייכים לחברה אמריקנית וכי הם לא השיגו רישיון ממשרד האוצר. שלושה אתרים נוספים היו שייכים למיליציית גדודי חיזבאללה בעיראק מסיבה דומה. שעות לאחר מכן, הם חזרו לאוויר בכתובות איראניות.

טרם ההודעה של משרד המשפטים, פורסמו כמה הודעות באותם אתרים שבהן נכתב כי הם תחת שליטת הממשל האמריקני כחלק מפעולת אכיפת חוק. סוכנויות הידיעות באיראן אמרו כי האתרים היו שייכים לכלי תקשורת איראניים ולארגונים המזוהים עם איראן, כמו החות'ים בתימן.

סוכנות הידיעות האיראנית YJC אמרה כי המהלך של ארצות הברית "מראה כי קריאותיה לחופש הביטוי הן שקרים".

עוד בוואלה!

ארה"ב: הבחירות באיראן לא היו חופשיות או הוגנות

לכתבה המלאה
ההודעה בכניסה לאתר PressTV (צילום: אתר רשמי, צילום מסך)

המהלך קרה ימים לאחר ניצחונו של איש הדת הקיצוני איברהים ראיסי בבחירות לנשיאות איראן ואחרי נעילת סבב שיחות הגרעין האחרון לצורך התייעצויות של הנציגים עם ממשליהם.

באוקטובר, התביעה בארצות הברית השתלטה על רשת של דומיינים שלטענתה שימשה את משמרות המהפכה להפצת דיסאינפורמציה ברחבי העולם. משרד המשפטים אמר אז כי הוא החרים 92 דומיינים של משמרות המהפכה, שהתחזו להיות כלי תקשורת עצמאיים וכיוונו לקוראים בארצות הברית, אירופה, המזרח התיכון ודרום-מזרח אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully