וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל כוכבי בארה"ב: שיתוף הפעולה בין הצבאות - אינטרס הדדי שהולך ומתחזק

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 22:22

במהלך ביקורו הרשמי הראשון, נפגש עם שר ההגנה של ארה"ב אוסטין וראש המטות המשולבים. בפגישות נדונו סוגיות משותפות בראשן האיום האיראני. בנוסף, הציג כוכבי את הכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי. "הברית הצבאית עם ארצות הברית מהווה נדבך משמעותי ביותר לביטחוננו", אמר כוכבי

הרמטכ"ל אביב כוכבי סיים הערב (שני) שני ימי עבודה ראשונים בביקורו הרשמי הראשון בארצות הברית במהלכם קיים שורת פגישות מקצועיות בפנטגון עם שר ההגנה לויד אוסטין וראש המטות המשולבים הגנרל מארק א. מילי. בפגישות נדונו סוגיות הנוגעות לאתגרים המשותפים של צבאות ארצות הברית וישראל, בראשן איום הגרעין האיראני, והתבססות האיראנים ברחבי המזרח התיכון.

בווידאו: ביקורו של הרמטכ"ל, אביב כוכבי בארצות הברית/צילום: שמוליק עלמני

הרמטכ"ל הציג את הכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי שמאפשרים לאיראן להתקדם בשנים הבאות באופן משמעותי בהיקף הצנטריפוגות ואיכותן, ובכמות החומר המועשר ובאיכותו, והדגיש את היעדר הפיקוח על תחום פיתוח הנשק הגרעיני.

הרמטכ"ל עמד על הסכנה הטמונה בחזרה להסכם הגרעין המקורי והדגיש כי יש לעשות הכול כדי למנוע מאיראן יכולות גרעיניות צבאיות. כמו כן, נדונו בפגישה סוגיות ביחס להתעצמות חיזבאללה במערכות נשק וטילים מדויקים והאתגרים והמענה בזירה הפלסטינית, בדגש על רצועת עזה.

בנוסף, הציג הרמטכ"ל למארחיו את עיקרי העשייה המבצעית, שיטות הפעולה הייחודיות וההישגים המבצעיים במבצע "שומר החומות".

בסיום השיחות אמר כוכבי: "הברית האסטרטגית והצבאית עם ארצות הברית מהווה נדבך משמעותי ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. שיתוף הפעולה בין הצבאות הוא מכפיל כוח ואינטרס הדדי שהולך ומתחזק בשנים האחרונות, נמשיך לפעול יחד מול איומים משותפים במזרח התיכון.

הרמטכ"ל, אביב כוכבי במהלך ביקורו בוושינגטון 21 ביוני 2021. דובר צה"ל
שיתוף פעולה מכפיל כוח. כוכבי והגנרל מילי/דובר צה"ל

הדיונים הביטחוניים עם ארצות הברית מגיעים ברקע טענותיו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לפיהן שר החוץ יאיר לפיד סיכם עם ממשל ביידן על מדיניות "אין הפתעות" מול איראן.

אל הרמטכ"ל מתלווה רעייתו יעל כוכבי ונספח צה"ל בוושינגטון אלוף יהודה פוקס. עוד הצטרפו לביקור - ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי אלוף טל קלמן וראש חטיבת המחקר תת-אלוף עמית סער, שמקיימים במקביל פגישות נוספות עם בכירים במערכת הביטחון האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully